Annons:
Etikettbeteende
Läst 1387 ggr
Sandiy
2019-09-20 22:35

Färskt vatten

Ena hunden har fått för sig att vattnet ska vara färskt för att han ska dricka. O går dessutom o letar vatten från våra glas som står på bordet om man inte byter vattnet i skålen… Är detta nån fixidé han har fått? eller är det något annat som spökar?

Annons:
JoannaLi
2019-09-20 22:38
#1

Äh, jag tror att det är smaksak. Ossa vill bara ha färskt vatten, man verkligen ser hur han lider när vattnet är över 3 timmar gammalt. Arrak däremot skulle bara ha vatten som en annan hund druckit ur innan, annars var det för rent. 

Hur gammal är hunden?  Gillar han vattenautomater/-fontäner? De cirkulerar ju vattnet, och brukar dessutom ha filter.

Emki
2019-09-20 22:49
#2

Min är likadan, han kan dricka några timmar "gammalt" vatten. Men sitter gärna en stund för att se om jag ska byta till färskt.. då slaffsar han lite extra mycket :D Så tror nog det bara är smaksak. Kan hålla med #1 prova kanske vattenautomat/fontän.

CayKantos
2019-09-21 10:28
#3

Min bryr sig inte men syrrans katt e likadan. En vattenfontänen läste det problemet :p

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Cireea
2019-09-22 00:42
#4

En av våra hundar är också sådär, det är färskt som gäller eller så får det vara. Har hon lekt väldigt mycket och är helt slut på kan det gå ann med lite "äldre" vatten som stått några timmar. Annars stirrar hon på en tills man byter. 😂

Jag har börjat säga att vi valde fel namn på hunden, Diva hade passat bättre för hon är väldigt fin i kanten den damen. 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sandiy
2019-09-22 21:10
#5

Tack för era svar! Inte bara min hund som vill ha färskt vatten haha! Tack för tipsen om vattenfontän, ska absolut kika mer på det :)

Hornslandet
2019-09-24 16:08
#6

Haha, min å. Är vattnet några timmar gammalt går han till skålen, lapar en liten smakbit och kommer sen och tittar på mig (ungefär). Eller så ser man bara att han går och tittar på vattenskålen och går vidare.. 

Däremot dricker han gårdagkvällens vatten på morgonen om han skulle vara tillräckligt törstig. Så det är lite av ett lyxproblem..

Jag byter helt enkelt vattnet varje gång jag sett honom dricka, samt på morgonen och kväll innan sänggång. Tycker det är fräschare så också.

Annons:
Jojaton
2019-09-24 17:01
#7

Alltså jag kommer va sååå nojjig gällande vatten med min nästa hund 🙈😂 Sam dricker a l l t. Regnvatten är en delikatess, BÄSTA belöningen (skämtar inte, det är vad jag använder på tävling) är att skvätta vatten så han får fånga vattendroppar, ju skitigare vatten dessto roligare typ. Han dricker ofta och mycket, för att han tycker det är gott (ja, han är kollad hos veterinär för både diabetes och så att njurarna är ok) Blir ju typ orolig så fort jag erbjuder vatten och han inte vill ha, så allt i den här tråden är såå främmande för mig 😂

Johanna - Instagram

Hornslandet
2019-09-25 11:17
#8

Regnvatten skall tilläggas brukar funka fint, det är tydligen gott. :) Även konstiga pölar i skogen kan vara goda.. Men kranvatten som stått framme nån timme? blä…

Upp till toppen
Annons: