Annons:
Etikettövrigt
Läst 1207 ggr
frijoh
9/14/19, 4:59 PM

Ensam med valp

Ni som bor ensamma, och haft en vuxen hund när ni skaffat en valp, hur har ni löst det när ni behövt promenera långpromenader med den vuxna hunden men valpen inte kan gå så långt? Har ni haft valpen i en vagn/burit den eller låtit någon passa valpen sålänge?

Annons:
flocken
9/14/19, 5:08 PM
#1

Nu är jag inte ensam. Men när valpen var liten hade jag med en väska. Nu är han 3 mån o växt ur väskan. Ibland kan husse ta valpen. Jag har hunddagis. Så är ute i skogen varje dag. Alla hundar är helt slut efter en dag. Trots mindre motion. Inte lätt att uppfostra valp

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chinesecrestedlover
9/14/19, 5:38 PM
#2

Jag har alltid haft med mig valpen i en väska/ryggsäck på magen då jag gått med den äldre hunden. Utom vid ett fåtal tillfällen då mina föräldrar har suttit "valpvakt" då jag gått längre. 

Mina hundar är ju små så att bära med sig valpen har aldrig varit ett problem…men om jag skulle skaffa en större hund någon gång (vilket är något jag vill) så hade jag troligtvis använt mig av min hundvagn (som tar upp till ca 20 kg). 

Har man en ännu större hund (som väger mer än det som valp) så kan man säkert hitta hundvagnar som tar mer vikt än så eller så kan man använda sig av en barnvagn som man modifierar lite så att man kan låta hunden sitta bekvämt. 

Min hundvagn: https://www.happyhotdogs.co.uk/products/buggy-comfort-with-air-tyres Köpte den dock inte därifrån utan från en butik i Sverige…men nu vet jag inte var man kan få tag i den längre (och den butiken var verkligen inte något jag skulle rekommendera ändå, de tog månader på sig att leverera och jag fick tjata en massa för att få veta hur det låg till osv.).

Jojaton
9/14/19, 7:44 PM
#3

Kommer troligen köpa en billig barnvagn att ha valpen i, och möjligt att jag drar ner något på långpromenaderna ett tag och fokuserar på annan träning när den är som minst. Får jag valp från kullen jag hoppas på så är den leveransklar precis innan jul - och att gå något kortare promenader i januari gör mig ingenting ;)

Johanna - Instagram

Elsis matte
9/14/19, 8:00 PM
#4

Jag lånade en speciell valpväska som man bar fram på magen, fungerade jättebra. Vet andra som använt ryggsäck eller bärsjal till valpen, så länge man orkar bära den skulle jag köra på det.

Majken!
9/14/19, 8:06 PM
#5

Lät valpen sova i bilen och behövde inte ändra den äldres rutiner över huvudtaget.

Oklartliv123
9/14/19, 8:11 PM
#6

Bär honom om han blir trött på långpromenaderna 😁 Väger bara runt 5kg så det funkar bra!

Annons:
Frida B
9/14/19, 8:45 PM
#7

Det är väl en utmärkt anledning till att ensamhetsträna?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Namiko
9/14/19, 11:03 PM
#8

Jag hade valpen i en väska. Han var väldigt liten och trivdes bra i den, så pass att han både kunde tugga ben och sova utan problem när jag var ute och gick. När han piggnade till fick han komma ner på marken och utforska tills han var trött igen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Lord Vulcan
9/15/19, 5:49 PM
#9

Antingen kvar hemma, eller sovstund i bilen.

Upp till toppen
Annons: