Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2483 ggr
flocken
2019-09-11 13:49

F å hund via testamente

För över ett år sedan fick jag frågan om jag kunde tänka mig att ta över / bli i ny ägare till en hund om ägaren gick bort före hunden. Självklart sa jag Ja. Husse blir 75år och hunden 4 år. Så visst kan det hända att hunden får flytta hit. Man vet aldrig vad framtiden visar. Har någon av er fått en hund på detta viset? Hur gick det för er?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
MonicaLagerquist
2019-09-11 16:52
#1

Inte hund men tre katter har jag fått. En vän som var sjuk kontaktade mig och frågade om jag kunde ta hand om hans katter när han dog. Så när han dog hörde de anhöriga av sig och jag åkte upp till Stockholm och hämtade katterna. Sen ordnade jag nya hem till alla tre katterna.

Stolt ägare till fem La permer

flocken
2019-09-11 17:49
#2

#1 vad skönt att det gick bra 😃 Jag har oxå funderat på om ska behålla gubben eller omplacera. Men en stor brukshund med diverse problem beteenden är inte många som vill ha. Är väl jag.. Det kanske aldrig inträffar. Men tankarna går. Han har ingen släkt här utan 35 mil bort. Jag är den enda som klarar av denna hund. Av alla som försökt. Ja o husse då.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

monstermash
2019-09-11 21:26
#3

Är ägarna införstådda med att ni överväger att ta hand om hunden/katterna för att omplacera? :)  

Jag hade nämligen diskussionen med några anhöriga i mitt liv om de ville ta över hunden om något händer mig - och då förutsätter jag att dem faktiskt ser att det finns en realistisk chans att hunden kan stanna hos dem, och inte planerar att omplacera. Men så har jag visserligen en okomplicerad unghund där jag vet att många utöver dem jag tillfrågat mer än gärna hade velat ta över ägandeskapet. Omplacering ser jag helst att min uppfödare sköter om ingen av de tillfrågade vill ta över henne.

flocken
2019-09-12 05:11
#4

#3 jag skulle inte kunna omplacera honom. Skulle inte ha hjärta för det. Jag skulle först göra en ordentlig vet undersökning, ge ångestdämpande, ta kontakt med en bra hundpsykolog/tränare. Detta är en viktig fråga tycker jag. Vad som händer med ens djur om man går bort före dom

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2019-09-12 08:36
#5

I mitt fall var överenskommelsen att jag skulle hitta bra hem åt katterna.Sånt måste man ju vara tydlig med. Samt att anhöriga är informerade och har kontaktuppgifter osv.

Stolt ägare till fem La permer

monstermash
2019-09-13 10:10
#6

#4 Ja, superviktigt. Fint av dig att vara villig att ta över hunden. 

#5 Ja men precis, är överenskommelsen att man ska omplacera så är det ju en helt annan sak!

Annons:
Upp till toppen
Annons: