Annons:
Etikettaktivering
Läst 2174 ggr
PernillaP85
2019-09-09 20:24

Fransk Bulldog vägrar gå på promenader

Jag har en fransk bulldog på 6 månader som vägrar att gå när vi försöker ta en promenad runt kvarteret. Hon sätter sig ner och helt enkelt vägrar att gå. Har försökt med att ge henne godis som belöning när hon gått en bit utan problem men då sätter hon sig ner igen och vägrar. Har även provat att släppa kopplet och fortsätta utan henne och då kommer hon men så fort jag tar tag i kopplet igen så vägrar hon. En promenad som kanske ska ta 15 min kan ta 30 min eftersom hon sätter sig ner och vägrar att gå. 

Jag längtar så efter att ta lite längre promenader med henne men just nu är det omöjligt så jag vill bara få ett slut på det här.

Annons:
kinjelooo
2019-09-09 20:43
#1

Hur är det med andningen hos hunden?

SuperLimm
2019-09-09 20:48
#2

Kan ni tar er ut i skogen tex och gå på upptäcktsfärd? 

Vad är det roligaste hunden vet? Har den någon leksak som är extra kul du kan ta med dig? 
Prova att leka dig fram, det är ju ändå en valp. Gå och göm dig bakom något och bli världens gladaste när hunden hittar dig tex. Det är bara att testa sig fram och se vad som funkar. Att ge godis när hunden gått några meter tycker jag brukar vara ett dåligt sätt att få hunden att gå. I så fall är det bättre att du väljer att stanna för att tex träna på något trick eller släppa hunden och hitta värsta bästa godisgömman i gräset tex.

Mvh Linn

Kalli
2019-09-11 22:07
#3

Låter precis som min mix. Tyvärr har jag inget bra tips, oftast släpper jag bara kopplet och går. Men det går inte att göra med alla hundar. I mitt fall är det inte andningen, hon är tjurig. Vill inte gå ut om det regnar, gå in om det är sol eller gå den där tråkiga rundan.

Hornslandet
2019-09-12 08:35
#4

Tänk såhär också då: Måste ni gå en promenad runt kvarteret? Varför inte testa ett tag att bara gå ut, leka loss lite utanför dörren, träna lite lydnad eller tricks, sen bara gå till nån gräsyta där hon kan göra sina behov - och gå in igen?

Zadeira
2019-09-12 12:22
#5

Är hon likadan på andra ställen? Tänker om ni går i skogen eller åker till en ny plats?

Upp till toppen
Annons: