Annons:
Etikettövrigt
Läst 1309 ggr
flocken
2019-08-29 14:00

Sådan matte/husse sådan hund?

Ni vet det där talesättet Sådan husse/matte sådan hund Stämmer det in på er o er hund? Har ni sett någon ute o tänkt att oj vad lika de är. Kan fundera på sånt här när jag är ute o går. Nu ska detta vara något positivt och roligt 👍

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Hornslandet
2019-08-29 15:32
#1

Haha vet inte, kanske på vissa sätt. Vi är båda jäkligt extroverta…

Grejte
2019-08-29 15:36
#2

Jag har inte varit lik någon av mina hundar utseendemässigt. Var på en djurmässa i helgen där jag såg en nedklippt Afganhund (men med långpälsade öron). Hundens matte var minst 180 med långt hår, slank figur och nästan samma hårfärg som hunden. Då tänkte jag så 😁

Semlalatte
2019-08-29 17:26
#3

Inte till utseendet direkt men beteendemässigt tycker jag mig se det hela tiden, vilket inte är så konstigt egentligen

flocken
2019-08-29 17:33
#4

Jag kan bara se till mina förra hundar. Valpen är bara 10 v. Jag var nog rätt lik vår förra till sättet. Tycker om att vara ute men kan lika bra ta det lugnt. Tyvärr hade han ptsd så livet var inte perfekt. Stor över 50 kg Nu har jag en bc/aussie. O detta känns så bra. Om vi blir lika återstår att se

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Anne.K
2019-08-29 17:54
#5

Vi är inte lika till utseendet iaf. 
Men personlighetsmässigt så ja kanske lite. Vi är båda envisa och tjurskalliga, haha. Vi har båda lite hett temperament och kan morra åt saker vi båda, haha. 
Vi är båda lättstressade. Och vi båda blir extremt glada när vi väl blir glada. Så ah, vi kanske är mer lika än vad jag tidigare trott, haha. 😃 Både på gott och ont.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Chinesecrestedlover
2019-08-29 19:30
#6

Nja…jag hoppas att jag inte är alltför lik mina hundar, haha. De har ju knappt något hår på skallen ens liksom. Men vissa saker absolut. Mina hundar är små och jag är inte så hög över havet själv😉 Vi älskar värme och att ta sovmorgon, att äta är trevligt också (men de äter kött och jag är vegan)…haha. 

Annons:
Turast
2019-08-29 20:02
#7

Jag och min aussie är nog lika dumma i huvudet i allafall 😂🤦‍♀️

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

flocken
2019-08-29 20:03
#8

#7 😄 är det det jag har att vänta mig. Att min valp ska bli lika knäpp som matte?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Turast
2019-08-29 20:14
#9

#8 risken finns 😂 känns som min kan läsa mina tankar ibland asså, och känns verkligen som hon förstår humor, är sjukt weird, fast också superkul 👌

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Kalli
2019-08-29 20:58
#10

Nej, inte alls.

apportbocken
2019-08-29 21:17
#11

Vi är båda lite vimsiga och gör ogärna saker om vi inte förstår varför, oftast glada och sällan skitarga. Sedan är Chester mer morgonpigg och trött på kvällen med jag är tvärt om. Utseendemässigt är vi nog inte vidare lika alls. Kanske samma gångstil, lite lufsiga liksom.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

One.Gibbis
2019-08-30 13:28
#12

Tjaa, långhåriga är vi båda två. Båda vill ha koll, och blir ganska stirriga när saker inte är "som det brukar". Visst kan vi jobba på bra, men tappar lätt fokus om miljön är för brusig. Jäkligt enträgna när vi är uttråkade, så jaråå vi är rätt lika… 😂😂😂

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

fancie-
2019-08-30 21:08
#13

Smäck kroppsbyggnad, långa ben och stora fötter/tassar är vad jag och min valp har gemensamt😂 Vi älskar fart på promenader och är (mycket) svaga för godsaker, fått höra att vi matchar så får se hur det blir i framtiden.✨

Annons:
Upp till toppen
Annons: