Annons:
Etikettövrigt
Läst 2235 ggr
flocken
8/24/19, 6:56 AM

Bra hundförarbyxor/friluftsbyxor

Har problem att hitta bra byxor. Är 163cm, 80 kg. Sitter de bra i midjan är de alldeles för stora i låren. Sitter de bra i låren är det omöjligt att knäppa. Just nu kör jag bara på träningsleggings/löparbyxor. Är det verkligen omöjligt att hitta bra o snygga rejäla byxor för oss som inte är pinnsmala?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
kinjelooo
8/24/19, 8:50 AM
#1

Det är väldigt svårt! Har själv lite mage och ingen midja men samtidigt rel. liten rumpa och smala ben. Friluftsbyxor blir alltid pösiga på mig men jag verkar ha hittat en bättre modell! https://www.revolutionrace.se/hyper-pro-pants/527-hyper-pro-pants-dam-fifty-shades.html Dessa fick jag beställa en strl mindre än jag brukar (hos samma tillverkare) eftersom de har mer resor i midjan samt är mer stretchiga än andra modeller. Kanske något att testa? :)

flocken
8/24/19, 9:02 AM
#2

Har ett par rr byxor. Benen är kanon o så sköna. Midjan är hemsk. Men de du länkade såg vettiga ut. Det som är såå jobbigt är att jag gått ner nästan 10 kg o hittar fortfarande inte byxor som sitter bra

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

SevenSeas
8/24/19, 10:09 AM
#3

Har du testat Engelsons helags byxor eller någon annan av deras fritidsbyxor? https://www.engelsons.se/klader/byxor-nederdelar

Fridaaaa
8/24/19, 10:43 AM
#4

Rekommenderar inga från engelssons, de blir alldeles för långa när det passar i midja :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
8/24/19, 10:51 AM
#5

#3 men faktiskt inte. Tack #4 långa är inga problem. Finns symaskin. Bara att upp benen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
8/24/19, 10:56 AM
#6

Har någon av er provat kläderna på xxl? Finns ju både friluftskläder o jakt kläder.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
kinjelooo
8/24/19, 1:10 PM
#7

Jag tycker också att de klassiska byxor från RR är hemska i midjan men denna modell är i ett annat tyg och lägger sig annorlunda mot kroppen :)

flocken
8/24/19, 1:38 PM
#8

#7 ska absolut kolla in dom. Är ju bara att skicka tillbaka

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Hornslandet
8/24/19, 6:32 PM
#9

Det har alltid varit svårt för mig med midja/ben-förhållande på byxor som gammal hockeyspelare.. Lundhags tycker jag funkar bra då de oftast är ganska lösa över lår/ben. Vissa har lite ställbar midja, annars får man använda bälte för att få till det perfekt.

SevenSeas
8/30/19, 5:45 AM
#10

#5 Helagsbyxorna finns i både lång och kort modell (läs deras storleksguide) :) Jag har två par av dessa byxor och är supernöjd med dem! Måste köpa mig ett par till 👍

hemul
8/30/19, 3:37 PM
#11

Engelsons har superbra kundtjänst. Om man ringer har de inget emot att mäta upp plaggen åt en. Jo, jag vet att de har jättebra storleksguide också. Men ibland stämmer den tyvärr inte. Skulle tro att det kan vara rätt stor variation inom en storlek ibland. Och man kan vilja veta måtten på andra ställen än de som anges.

flocken
9/6/19, 7:53 AM
#12

Har precis fått hem engelsons helagsbyxor. Tog 2 olika storlekar. Kunde ha den mindre. Stl 42. O vilka byxor 👍 skickar tillbaka de större o tar ett par till i stl 42. Tack så jättemycket för hjälpen alla.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

hemul
9/6/19, 5:04 PM
#13

Så bra! Då ska jag också testa ett par såna nästa gång jag handlar där.

Annons:
flocken
9/6/19, 5:23 PM
#14

Sen får man ju alltid en liten valk vid magen. Oavsett byxor. Även vid Leggings eller träningsbyxor. Men är man byggd såhär så är man 😄

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

hemul
9/6/19, 6:22 PM
#15

Hur var benlängden? Är inget vidare på att sy jag och de har ju nån slags åtdragbart benslut också.

flocken
9/6/19, 7:27 PM
#16

De var perfekta. Jag är 163cm. Kan se om någon kan ta bild så får du se

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
9/6/19, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Bild tagen av sonen. O syns även vid midjan. Är knappar vid benen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

hemul
9/7/19, 5:15 AM
#18

Tack! 😘

silverfiisk
9/16/19, 2:55 PM
#19

#6 Jag har ett par Avhu 2 från Lundhags som jag har köpt på XXL. Jag är jättenöjd med byxorna, så det är ett tips om du eller någon annan behöver fler :)

Upp till toppen
Annons: