Annons:
Etikettoff-topic
Läst 838 ggr
Randomel93
8/21/19, 11:34 PM

Till hundägare i Åretrakten/jämtland

Nästa vecka ska jag och några vänner och en hund gå jämtlandstriangeln och den här frågan handlar inte så mycket om hunden men jag tänker att bästa människorna att ställa denna frågan till är hundägare eftersom dom är ute och rör på sig och här når jag ut över hela landet, förlåt på förhand om inlägget inte hör hemma! Men till er i jämtland och framförallt Åre, är det många fästingar där nu? Är det mycket mygg?

Annons:
Vixxen
8/22/19, 12:04 AM
#1

Fästingar tror jag inte det dräller av. En del mygg och definitivt mycket knott.

Hornslandet
8/22/19, 9:45 AM
#2

Jag har hängt väldigt mycket uppe vid jämtlandstriangeln med omnejd.

Aldrig sett en fästing i hela mitt liv där uppe (är där åtminstone några veckor om året). Vore nog större chans att du kommer hitta guld ;)

Mycket mygg, knott, svia i buskagen + när det är vindstilla. Men när ni gått en bit och kommer upp mer på fjället så är det betydligt bättre. Knotten, myrorna kryper ju gärna så det är de som går hårdast åt hunden (om den är pälsad som det ser ut). Min hund får det värst på magen/buken när han ligger i riset. Och myggbett på nosen, men det verkar inte bekomma honom.

Majken!
8/22/19, 10:31 AM
#3

Finns väldigt få fästingar ännu och särskilt inte i fjällvärlden. På hösten hjälper de kalla, norska vindarna till att hålla myggen under kontroll så det år väldigt behagligt. Knott finns förstås, se till att skydda magen på hunden så går det fint.

Randomel93
8/22/19, 6:50 PM
#4

Tack allihopa för svaren! Då är det framförallt knottförsvar som ska struktureras upp :)

Upp till toppen
Annons: