Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1116 ggr
Anne.K
2019-08-18 08:07

Regnkläder för hund

Hej alla!

Jag söker efter tips på bra regnkläder för medelstor hund. Jag vill ha tag på något som håller hunden både torr och varm inför den kyliga årstiden då hon blir lite frusen. Men plagget behöver inte vara tjockt, utan mest framförallt skyddande mot dåligt väder. 
Det ska finnas reflex på så hon syns i mörker, och plagget ska gärna skydda ända till bakdelen (ej overall dock). 
Och såklart inte för dyrt. Jag tänker ett maxtak på 500 kr. 

Har kikat runt själv, men hittar inte riktigt vad jag vill ha. Ser mest overaller för hund, men det känns lite överdrivet för henne. Riktigt så frusen är hon inte. 

Så jag behöver lite hjälp att hitta rätt. Och få lite tips på bra plagg som uppfyller det jag söker. :) 

Tack i förhand!

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Lona
2019-08-18 11:16
#1

Hööks brukar ha ett rätt bra och prisvärt sortiment. Det här täcket ser ut att kunna vara något? https://www.hooks.se/hund/hundtacken/hundtacken-klader/hundtacke-ashford-showmaster Hurtta och liknande märken ligger ju i en annan prisklass men även Hansbo kan ha till rimligt pris.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Anne.K
2019-08-18 11:27
#2

#1 tack för tips. Den kan absolut vara av intresse. :)  

Men ska kolla upp lite fler alternativ innan jag bestämmer mig. Men ska spara den länken, så får man se om det blir den eller om jag hittar nått annat. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ipopuma
2019-08-18 16:19
#3

Strlk på hund?

malinroth
2019-08-18 20:47
#4

Jag ska precis själv beställa regntäcke till min äldre hund som blivit väldigt frusen. För mig blir det ett back on track. Har vintertäcken från back on track och det är en av få modeller som sitter bra på mina hundar (bedlington). Täcket går ner bra på sidorna och baktill! Pris blir ju lite beroende på vilken storlek du behöver, jag ska ha stl 40 och det finns att beställa för strax under 500kr.

TheaV
2019-08-18 23:35
#5

Har hurttas regntäcke till vår och det är suveränt. Aldrig varit med om att det regnat igenom hur mycket det än regnat, så skönt eftersom det tar en evighet för honom att torka.

Anne.K
2019-08-19 09:10
#6

#3 Ska mäta henne vid nått tillfälle. 

#4 Ska kolla in det. :) 

#5 Ska kika på det också. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Upp till toppen
Annons: