Annons:
Etikettbeteende
Läst 486 ggr
Cireea
8/16/19, 2:47 PM

Valp pipig vid första löp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det dags för ytterligare en debut för vår lilla valp. Hon har cirka 6,5 månader och har börjat löpa, har gjort det snart en vecka. Det är några år sedan vår vuxna tik hade sitt första löp och jag kan ärligt talat inte minnas att hon pep som den här lilla damen gör.

Hon är otroligt pipig och gnäller mycket av och till, det är dessutom ett ganska rikligt första löp så det är nog jobbigt för henne. Jag vill mest ha lite tips på hur jag kan hjälpa henne och vad som kan eventuellt lindra detta pipande hela tiden. 

Viktigt att veta är att hon är under strikt vila på grund av att hon dragit av ett ledband i frambenet. Därför är det svårt med aktivering för att avleda henne. Hon sover mycket och är otroligt passiv vilket är jättebra med tanke på benet, men ibland kommer perioder med mycket pip och då vill jag gärna försöka hjälpa. 

Jag vet inte om dom känner smärta som vi människor gör när vi har mens? 
Ibland hjälper det om jag tar henne till mig och myser en stund, klappar och smeker. Kanske är det den bästa lindringen, att finnas där och gosa. Har ni några tips?

Bjuder på en bild på mina tjejer❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Honestyisdead
8/17/19, 9:05 PM
#1

Stackars liten. Har aldrig haft några honor så jag har tyvärr inga råd

Cireea
8/17/19, 9:12 PM
#2

#1 Ja, det är inte lätt för lilltjejen😕 
Tur att löpet snart (förhoppningsvis) är över och då blir allt lite mer normalt för henne. Hon har haft det nog tufft såhär i början av livet så nu hoppas vi att benet läker, löpet slutar snabbt och så får hon gå tillbaka till att leka 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Honestyisdead
8/17/19, 9:14 PM
#3

#2 Håller tummarna att hon läker fort :)

Upp till toppen
Annons: