Annons:
Etiketthälsa
Läst 621 ggr
J0J00
2019-08-16 11:03

Hörselskadad hund

Hej! Min familj planerar att köpa en valp. Det är en blandras. Den har med framförallt chinese crested och är mycket naken. Igår var den hos veterinär och besiktades och planen är/var att hämta honom på tisdag. Han är självklart 8 veckor då. Men till problemet. De upptäckte att han inte har någon hörselgång på ena sidan utan bara öronlapp. Finns ingen hörselgång bakom. De som fött upp honom hade inte märkt något och i övrigt är han pigg och glad och kommer när de ropar. Min fråga är, kommer det påverka den lille när den växer upp? Någon som haft samma problem och kan dela med sig av erfarenheter? Behöver man operera? Kan han leva med bara ett fungerande öra? Vad behöver vi tänka på? Många frågor men vi är fästa vid valpen och vill så gärna att det ska funka.

Annons:
hemul
2019-08-16 21:20
#1

Hör han alltså normalt på den andra örat?

Lona
2019-08-17 08:57
#2

Ett krux är att om örongången saknas så kan det även finnas andra defekter som inte upptäckts än. Vad är det för färg på honom och på föräldrarna?
Är han merle?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

J0J00
2019-08-17 11:26
#3

#1 Han hör bra på det andra örat och verkar pigg och frisk i övrigt.

J0J00
2019-08-17 11:30
#4

#2 Han är svart ellr grå och väldigt naken. Han är en blandras och mamman är vit och brun. Pappan är ren nakenhund svart och vit. Vad jag förstod på så är det hårt där örongången ska sitta. Som att det är skallben.

Upp till toppen
Annons: