Annons:
Etikettoff-topic
Läst 939 ggr
hemul
2019-08-15 15:12

Alternativ till Runkeeper (Android)

Söker en tränings/aktivitetsapp som gör paus när jag gör paus, d.v.s. slutar mäta tiden när jag står stilla. Så funkar en cykeldator. Borde väl finnas en app som gör det också. Nån som vet någon? För Android.

Om jag t.ex. är ute och går och så träffar jag nån och stannar och pratar eller får vänta vid ett rödljus blir ju siffrorna helt uppfuckade om jag inte kommer ihåg att pausa appen på en gång. Det ända som blir korrekt är avståndet. Mycket bättre om det sker automatiskt.

Annons:
Hornslandet
2019-08-15 15:14
#1

Rundogo har den funktionen!

Fridaaaa
2019-08-15 15:15
#2

Man kan ställa in det automatiskt på runkeeper :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
2019-08-15 15:16
#3

Funkar en vanlig stegräknare? Använder "pacer" o är super nöjd. Under alla år har den bara buggat 1 gång. Den dubblade mina steg 😄

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
2019-08-15 15:29
#4

#3 Just det ja haha!

Ja pacer är bra, den har jag med :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hemul
2019-08-15 15:32
#5

Stegräknare räknar väl bara steg? Jag vill gärna ha tid, sträcka och snittfart. Det sista kan jag ju iofs avstå från iom att man kan räkna ut det själv.

#1 Ska kolla den. Gillar inte Runkeeper oavsett, så byter gärna.

#2. Hur gör man det? Har inte hittat nåt sånt.

Fridaaaa
2019-08-15 15:35
#6

#2 Inställningar och sedan autopaus

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
hemul
2019-08-15 15:50
#7

Tack! Är det rätt nytt? Ska erkänna att jag inte kollade nu. Har nog inte använt Runkeeper på ett år eller så och förut hittade jag inget sånt.

Tar gärna emot fler förslag ändå. Skulle vilja ha nåt enkelt. Behöver inte allt det där som har att göra med att dela med andra, få förslag o.s.v. Blir bara irriterad på det. Vill bara logga.

Fridaaaa
2019-08-15 19:38
#8

#7 Nej varit så länge :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Siggebus
2019-08-27 13:30
#9

#2
Och DET tackar jag för! Hade jag ingen aning om och retar mig alltid när någon jag känner stoppar mig och vill snacka ha ha 😃
Tävlar mot mig själv och mina tider så ibland har jag gått omvägar när jag ser någon jag känner 😂

hemul
2019-08-27 13:52
#10

Första gången jag testade det funkade det jättebra. Det var viss fördröjning, men det verkade jämna ut sig. Tiden kunde jag ju inte kolla då jag inte horkade köra med stoppur, men sträckan var på pricken.

Andra gången gick det nog sämre. RK fick för sig att pausa och starta i tid och otid. Sträckan var c:a 20% för kort.

Upp till toppen
Annons: