Annons:
Etiketthälsa
Läst 570 ggr
[Loops]
8/14/19, 1:46 PM

Hund som krampar i sömnen

Hej! Jag har en 3 årig chihuahua hane som krampar ibland i sömnen. De flesta gånger är det intensiva men ganska små ryck, där tänker jag att han kanske bara drömmer. Men ibland, kanske har hänt 3-4 gånger, så får han grova kramper så hela hans kropp bokstavligen hoppar runt och det ser ut som han skjuter rygg, ibland ser det ut nästan lite som att han juckar. Detta händer bara när han sover djupt och han slutar för det mesta om jag väcker honom. Drömmer han bara eller borde jag vara orolig, kanske kontakta vet? Han är under rehabbehandling för spänd muskulatur över rygg samt ljumskar(har ont) samt att vi misstänker att han har trång nos, men i övrigt är han frisk.

Annons:
Hornslandet
8/14/19, 1:57 PM
#1

Svårt att säga utan att se.. hundar kan ju röra sig rätt mycket i sömnen ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=AvbuWY5Hb0E

Åsa S
8/14/19, 2:14 PM
#2

Kan vara bra kolla upp kan ju vara nått epileptiskt anfall med hundar får ju främst såna när de vilar inte som vi människor att vi kan få det när vi är aktiva.  fast går han att väcka och han vaknar till och verkar normal kanske det bara är intensiva drömmar

LinDajSon
8/14/19, 10:47 PM
#3

Åh, han har nog troligtvis bara lite "trevliga drömmar". Inte jätteovanligt bland hanhundar tydligen. ;)

Upp till toppen
Annons: