Annons:
Etikettraser
Läst 1320 ggr
[EM_L]
8/8/19, 5:53 PM

Hundraser

Hejsan igen!

Tänkte att vi kunde ha en tråd där man kan prata om olika hundraser och ifall någon frågar saker om olika raser så kan det ju vara bra o kunna få svar i denna tråd🙂

Annons:
[EM_L]
8/8/19, 5:58 PM
#1

Just nu så står tre favorit raser på min lista!😃

Euraser, Welsh Corgi Pembroke. Och dvärg schnauzer😍❤️

Har träffat fem schnauzrar på jobbet och alla är underbara på sitt sätt! Särskilt en vid namn Linus, en vit dvärg.

När jag går in till honom så klättrar han på mig och vill sitta i min famn och nafsa lite i min tröja innan han somnar.

Så vill verkligen ha info av er dvärg schnauzer ägare! Hur tycker ni att dem är? Är de lättlärda? Hur ofta måste man trimma och borsta pälsen? Skäller dem mycket?

Herveaux
8/8/19, 6:10 PM
#2

#1 Tror du får fler svar om du gör egna inlägg för varje ras, många går efter rubriken när dom kollar igenom inläggen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

jenmjao
8/8/19, 11:16 PM
#3

Borde skapas en artikel på här iFokus. "hundras vilken ska du välja?" som presenterar några sällskapsraser vad dom kräver, några mildare raser och vad dom kräver, draghundar och brukshundar m.m. Det kanske skulle hjälpa många?

Jojaton
8/8/19, 11:20 PM
#4

#3 Ja det låter som en bra ide! Gärna med tips på tex Facebookgrupper och liknande där man kan få mer info från ägare av rasen också!

Johanna - Instagram

CayKantos
8/9/19, 7:53 AM
#5

#3 ja vore toppen. Och länkar till hunddata samt avelsdata, vad MH är, BPH, röntgen, rasklubbar. Bara väldigt kortfattat och länkar vart man kan läsa mer om det så folk faktisk kommer orka läsa igenom..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
8/9/19, 11:17 AM
#6

#5 Och då bra med länkar till (bra) videos på MH/BPH tex som visar vad som händer vid de olika momenten. Tex.

Annons:
ipopuma
8/9/19, 1:58 PM
#7

#1 har du någon fråga om dvärgshnauzers pma mig! Har haft 3 st själv o passat säkert 5 st. Brukar säga det är världens mest kompletta ras. Är glad att få göra allt! Är så sjukt enkla! Jagar inte, lyssnar, är sociala men inte överdrivet sociala, trygga och är allmänt glada! De skäller inte för Att skälla men har lätt till skall. De är ju schnauzriga o är charmigt envisa ❤️. De gillar att träna men är ju inte som en bruks hund. Men visst klarar det de, på årets rallylydnads SM kom en dvärgshnauzer 2:a. Min har jag tävlat spår, lydnad, rallylydnad och även gjort ett bh-prov med. De är sjukt duktiga spårar.

Hornslandet
8/9/19, 2:42 PM
#8

#7 Jag älskar dvärgar! :) Men nog är vissa såna som gillar jakt.. 

Jag håller dock med dig, jättefin allroundhund! Smidig att ta med, men tuffa och tåliga, konditionsstarka!

[EM_L]
8/9/19, 5:11 PM
#9

Haha. Schnauzer är så härliga!

Träffat fem sådanna nu, och har gått med Linus och Lukas tillsammans som är dvärgar. Jobbigt vart det, lite i alla fall.

Men så gulligt när de skuttade och sprang runt.

ipopuma
8/9/19, 5:34 PM
#10

#8 inte alls upplevt de som mycket jakt. Vissa kanske gillar att jaga mer men med alla jag har haft har det liksom inte varit något. Möss och råttor är ju spännande men är ju en råtthund

Hornslandet
8/10/19, 9:21 PM
#11

#10 Ok! :) Haft en en gång som klippte en levande fågel, kanske är det därför jag tänker att de kan ha lite jakt i sig, haha. Ruttna möss skulle han plocka upp också, fy fan.

ipopuma
8/10/19, 9:52 PM
#12

#11 är ju en råtthund så är inte så konstigt 😂😂😂. Enda gången jag ser mina helt väck är när de vill jaga möss/råttor/sorkar.

Upp till toppen
Annons: