Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 987 ggr
Kristallkronan
7/26/19, 3:37 PM

Skavsår sele

Min lilla tax får skavsår av att ha sele. Någon som har tips på sele som kanske går lite längre ned på ryggen så de inte når armhålorna på samma sätt? Han har måtten nacke 24 cm och bröst 39 cm

Annons:
Suddgummi
7/26/19, 5:26 PM
#1

Zero DC, Rukka (form tror jag modellen heter) och Hurtta (den nyare varianten av y-selen) är några märken du kan kika på :)

jagvetinte1
7/26/19, 5:31 PM
#2

Hurtta Warrior Eco är vadderat vid armhålorna, mjuk och skön.

BilboLapphund
7/27/19, 7:08 AM
#3

Haqihana finns i en extra lång variant för exempelvis tax.

Kristallkronan
8/6/19, 12:19 PM
#4

Nu har jag provat Haqihana som inte funkade då den minsta strl inte fanns i extra lång och att selet bara åkte upp snett i ena armhålan istället för att sitta på bröstet. Provade även Zero DC som inte heller är bra, selet sitter i princip helt i armhålorna och känns som de sitter så spänt pga bröstkorgen så att de drar framåt ner i nacken…blir galen på hur svårt de ska vara :( Får prova vidare med Rukka och Hurtta då

Jojaton
8/6/19, 12:43 PM
#5

Låter ju som att du provade en för liten storlek av Zero DCen. Jag hade provat Hurttas Casual/Vadderad eller Heja Sverige/Go Finland-selar istället för Weekend Warrior då de är lite längre i remmarna på ryggen/mellan frambenen.

Johanna - Instagram

Zorros
8/6/19, 10:04 PM
#6

Jag beställde 2 storlekar, den större var för stor. Tack för tipsen, ska kolla in dem!

Annons:
Upp till toppen
Annons: