Annons:
Etikettänglahundar
Läst 1379 ggr
Rosen82
2019-07-22 21:29

Hör henne

För två veckor fick jag ta bort min hund på 14 år och det är en enorm saknad. Hon var en sådan som skulle ha koll på vad jag gjorde så stod jag i köket och hon var i sovrummet så hörde jag henne komma tassande in i köket och jag hör detta fortfarande. Enligt vissa är det vanligt men undrar hur länge sånt kan sitta i?

Annons:
Hornslandet
2019-07-23 11:14
#1

Tycker inte det låter så konstigt. Det är ju nått man är extremt van vid som är inpräntat i skallen liksom. Det skulle jag kunna tro antingen slutar efter ett kort tag, eller återkommer nångång då och då hela livet. Beroende på hur mycket annat man har i huvudet, vad man tänker på, triggers som gör att minnen kommer tillbaka, osv.

Honestyisdead
2019-07-23 12:19
#2

Jag hör vår hund 5 år efter han vandrade vidare.

Anne.K
2019-07-23 13:04
#3

Sånt kan hänga i lääääänge. 
kan höra ljud från en hund man haft som vart borta nu i 8-9 år ibland. Det sitter så inpräntat i huvudet när man levt med ett djur i 12 år, att ljuden finns liksom alltid kvar mer eller mindre i huvudet. Det är dock mer sällan man hör de ljuden nu för tiden jämfört med hur det var i början.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Honestyisdead
2019-07-23 17:22
#4

Är det verkligen något som hänger kvar av vana?

Jag tror mer på att dom faktiskt hälsar på ;)

Chinesecrestedlover
2019-07-23 18:06
#5

Min "spökhund" och änglahund/djävulshund - universums galnaste hund <3

Ts: Vill börja med att beklaga sorgen. Jag vet hur det är att förlora en älskad hund och hur otroligt jobbigt det är🤗🌺 Hoppas du kan se till era fina minnen och glädjas åt den tid ni hade tillsammans mellan sorgen.  Jag saknar min hund varje dag men skrattar ändå ofta åt hans galna upptåg (och i hans fall komplett galna utfall m.m. - han var problemhund utan dess like) mellan de hjärtskärande stunderna när saknaden blir enorm och tårarna flödar💔. 

För att kommentera trådens ämne: Jag hörde min hund medan han fortfarande levde…men inte var på samma ort som mig en gång. Det var en rätt märklig känsla. Jag hann tänka "Jag måste ut och rasta honom" innan jag kom på att han inte var där jag var😂 (tyckte att jag hörde min hund kliva ur sin hundbädd och tänkte att han nog behövde gå ut). Var mitt uppe i en flytt och jag var på "gamla stället" medan min mamma passade hundarna på det "nya stället" (där jag bor nu). Då insåg jag hur van jag är att ha hundarna hos mig. Nu när han är borta (avlivad p.g.a. sjukdom 2016😭) så blir det mer att jag kallar hanen jag har nu för den förra hundens namn osv.

Upp till toppen
Annons: