Annons:
Etikettvalpar
Läst 698 ggr
monstermash
2019-07-20 21:24

19 v valp i spökåldern?

Hmm, jag misstänker att min 19 v valp har kommit in i spökåldern, men känns som det är lite väl tidigt?

Min valp är väldigt social och framåt av sig, och verkar chill med det mesta. De senaste dagarna har hon dock blivit mer harig av sig. Idag blåste en plastpåse förbi, vilket fick henne att hoppa till (i vanliga fall hade hon jagat den). När kopplet kom emot något som lät hoppade hon i luften, när jag öppnade en gnisslande papperskorg och slängde bajspåsen blev hon rädd osv… Just papperskorgen har hon nog aldrig upplevt (finns inte så många av den modellen här) men det andra är vardagssituationer där hon tidigare inte reagerat det minsta. 

Hon tokskäller inomhus på allt och ingenting på sistone, men ute hoppar hon mest upp i luften eller försöker springa därifrån, ibland något enstaka skall.

Annons:
Majken!
2019-07-20 21:34
#1

Det är inte tidigt, låter rätt normalt.

monstermash
2019-07-20 21:37
#2

#1 Aha. Då så. Det kanske är jag som har svårt att inse att min bebis börjar bli stor. 😃

Hänger hennes konstanta skällande på allt och ingenting ihop med det? Har mest hört om valpar som skäller ute när dem hamnar i spökåldern, men hon är tyst ute och skäller på allt inne istället… :p

kinjelooo
2019-07-21 16:31
#3

Var beredd på flera spökperioder fram tills 2-3 års ålder ;)

monstermash
2019-07-21 18:00
#4

Jodå.. Det är inte så spökåldern i sig är nytt, trodde hon skulle vara äldre när den kom bara.

Tindra01
2019-07-22 21:52
#5

Spökåldern kan komma vid flera tillfällen. Är helt beroende på hundens mognad och hormoner :-)

Upp till toppen
Annons: