Annons:
Etikettraser
Läst 2299 ggr
Matilda.y
2019-07-18 20:24

Hundraser under 8kg

Hej! Vad för hundraser under 8kg kan ni komma på? Frågar utav nyfikenhet (ska inte köpa hund:) // Matilda

Annons:
Sebastian0403
2019-07-18 20:34
#1

Affenpinscher – American eskimo dog – American toy fox terrier – Australisk terrier – Basenji – Beagle – Bedlingtonterrier – Bichon Bolognese – Bichon Frisé – Bichon Havanais – Borderterrier – Bostonterrier – Cairnterrier – Cavalier King Charles – Cesky Terrier – Chihuahua – Chinese crested – Coton de tulear – Dansk-svensk gårdshund – Dvärgpinscher – Dvärgpudel – Dvärgschnauzer – (Dvärgspets) Pomeranian – Dvärgtax – Engelsk Toy Terrier – Foxterrier – Fransk bulldogg – Griffon Belge – Griffon Bruxellois – Italiensk vinthund – Jack Russell Terrier – Japanese Chin – Japansk Spets – Kanintax – King Charles Spaniel – Kinesisk nakenhund – Kleinspitz / Tysk Spets – Lakelandterrier – Lancashire heeler – Långhårig moskva dv terr – Löwchen – Lhasa Apso – Malteser – Mops – Norfolkterrier – Norwichterrier – Papillon – Parson Russell Terrier – Pekingese – Petit Brabançon – Phalene – Podengo Portuguese Pequeno – Pomeranian (Dvärgspets) – Powder Puff – Prazsky Krysarik – Pudel – Pumi – Russkaya Tsvetnaya Bolonka – Russkiy toy – Schipperke – Sealyhamterrier – Shetland Sheepdog – Shiba Inu – Shih tzu – Silky Terrier – Tax – Tibetansk spaniel – Toypudel – Tysk jaktterrier – Tysk Spets / Kleinspitz – Volpino Italiano – Welsh Corgi Cardigan – Welshterrier – West Highland White Terrier – Yorkshireterrier

taxarärbäst
2019-07-18 20:34
#2

dvärgtax, kanintax

Matilda.y
2019-07-19 00:08
#3

#1 Wow!😮 Tack för svar! Räknas dem lite större småhundarna som under 8kg? Tänkte på westies, corgis, normalstora taxar, king Charles osv. En i min familj har en westie tik på 9-10kg men jag vet inte om hon är i allt för bra form😂 Men dem är ganska kraftiga generellt också tror jag.

Matilda.y
2019-07-19 00:12
#4

Googlade nu och såg att westietikars ”normalvikt” ska vara runt 6-7kg och hanar 7-10. Så de går in:)

Lona
2019-07-19 11:27
#5

#3, Jag vet inte hur det är med westie men "kusinen" cairnterrier ska enligt rasstandarden ligga på ungefär 7,5 kg. De flesta är dock större, även en cairn i bra form kan väga 8-9 kg, minst.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Matilda.y
2019-07-19 17:59
#6

#5 Ok! Tack för svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: