Annons:
Etikettövrigt
Läst 484 ggr
[Justde_]
2019-07-11 09:54

Komma överens

Hej , jag har en tik som har svårt att lita på andra hundar , det tar tid och det gäller att den andra hunden är en rätt lugn individ som lyssnar på hennes signaler . Och nu är det så att jag har en vän som jag umgås rätt mycket med, som har en hund . Hennes hund är världens lyckligaste och bussigaste hund som inte kan läsa av utan bara hoppar på (för att busa ) och läser inga signaler . Och när han kommit för nära och min hund visar att han ska backa blir han ännu mer på och fjäskar ännu mer . Jag hade trott att han skulle lugna ner sig ju äldre han blir men ikket . Vi har ju börjat inse att dessa två aldrig kommer leka men vårat mål är iaf att dom ska börja respektera varandra iaf utan att dom sitter i koppel i varsin ände av rummet . Min hund dissar hennes hund totalt . Medans han gör allt för att få leka Hur ska vi på bästa sätt få igenom vårat mål . Vi har gått otaliga koppelpromenader Vi har suttit och pratat tills vänner hund gett sig och somnar . Tränat tsm Men så fort han kommer i närheten blir han helt speedad

Annons:
-Aida-
2019-07-11 11:07
#1

Busar din vän med sin hund innan ni träffas? En hund med mycket bus och energi behöver busa av sig innan man träffas, plus att din väns hund är väldigt respektlös som inte lyssnar på ett nej från en annan hund, ni kan öva denna i inomhus miljö.
Först busar din vän av hunden så den leker innan och blir av med bus. 
Sen kommer du över och hälsar på eller om dom hälsar på dig är sak samma. Vännens hund är i koppel hela tiden. Sen låter ni dom hälsa och lyssnar han inte på din hunds "lämna mig ifred" så ta med hunden ut direkt i ett annat rum o stäng dörren tills den lugnat ner sig, titta inte ens på den, noll uppmärksamhet, sekunden han är lugn ge ett lågt "bra" och lite klappar. Sen gå tillbaka och träffas igen, lyssnar han inte då heller på din hunds "lämna mig ifred", så gör om utvisningen,  och på sekunden han är lugn med din hund så ge lungt beröm som bara ett lågt "bra" och klappa lite, annars kan de stissa upp hans energi igen. Detta kan ta typ miljoner försök men de är inge roligt att bli utvisad gång på gång och inte få vara med och hundar vill gjärna vara med.

Detta kräver timing och grymt tålamod, det är för att lära hennes hund att man måste respektera andras signaler annars får man inte vara med helt enkelt, man måste vara lugn för att vara med.

Upp till toppen
Annons: