Annons:
Etiketthälsa
Läst 1397 ggr
Fridaaaa
2019-07-10 11:19

Tips på hundfoder

Någon som har tips på hundfoder utan spannmål och gris som passar känslig mage?
Happy har magkatarr, och svårt att hitta bra foder som hon äter. Hon vägrar torrfodret från veterinären.

Förstahand blötmat och färskfoder då hon är jobbig med torrfoder
Hon vägrar nordic, bravo, VoH, mush (fungerar enstaka dagar) av färskfoder

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
ipopuma
2019-07-10 12:19
#1

Nutrima digestion har jag hört flera som det har fungerat toppen hos. Edgard Cooper har mina fungerat bra fast att den ena har varit känslig. Men en fråga, har hon fått specifikt vetrinärfoder? Hur kräsen är hon, svälter hon sig själv? Är det super viktigt att hon äter det fodret? Då hade jag ringt och rådfråga vetrinären.

Fridaaaa
2019-07-10 12:49
#2

#1 Ja det var veterinärfoder, två olika torrfoder men hon vägrar dem
Ja, hon måste äta regelbundet, hoppar hon måltider = det blir värre = äter ännu sämre, Så viktigt att hon äter sina måltider.

Vi vet inte om hon mår bättre på fodret eller inte, eftersom hon vägrar äta det.

Veterinären kunde bara rekommendera sina och de har hon vägrat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ipopuma
2019-07-10 12:53
#3

De två som jag rekkade har jag dock bara hört bra om. Verkligen nutrimas. Hoppas att allt löser sig

Changrila
2019-07-11 10:19
#4

Nordic spannmålsfri?

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Fridaaaa
2019-07-11 10:33
#5

#4 Tyvärr vägrar hon det

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Garm
2019-07-11 11:49
#6

Visserligen ett torrfoder, men Magnussons spannmålsfria innehåller bara nöt som köttkälla. Har du testat det?

Annons:
Fridaaaa
2019-07-11 12:01
#7

#6 Finns de i småpåsar och med små kulor?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Garm
2019-07-11 12:33
#8

#7 Det finns i 4,5 kg påse som minst. Kulorna är ganska små, tycker jag. Knappt 10 mm.

Sugar Mist
2019-07-12 14:04
#9

Vad är det för veterinärfoder som blivit rekomenderat? 
Misstänker att det är gastro intestinal och då hade jag försökt satsa på blötmatsburkarna i den serien och se om hon äter det istället. 

Annars har du Acana Lamm & Äpple fungerar för de allra flesta hundar med känslig mage, och har bara en animalisk proteinkälla. 

När det gäller färskfoder så finns det ju Sund Hundmat som har ett helfoder med bara Lamm, finns i 500g's block och i medaljonger, de finns även i frystorkade om du skulle vilja ha det torrt istället för fryst. 

Annars har Bozita en hel del blötmatsburkar utan gris som brukar fungera.

-

Lona
2019-07-12 14:31
#10

#7, Magnussons brukar inte vara några problem att få provpåsar från om man ber snällt. 🙂(Om du vill kolla att hon äter det öht.)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
2019-07-12 14:42
#11

Brit care är torrfoder men har flera olika produkter utan gris (tror att nästan alla är utan?). Det finns både spannmålsfria och med enbart ris som spannmål, det är snällare mot magen än baljväxter mm.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
2019-07-12 15:13
#12

#9 Inte hittat någon bozita utan gris. Men får kolla igen :)
Ja det är den plus en allergifoder. Men hon totalvägrar. Dock är de plus blötmat med spannmål, och egentligen hade jag velat ha utan, för tycker hon fungerar bättre utan spannmål

Acana har jag testat men vägrar hon med. Just torrfoder är jättesvårt med henne :/ 
För kolla sund hundmat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sugar Mist
2019-07-12 15:25
#13

#1 Bozitas blötmat innehåller inte gris, det är kyckling och nöt som är basen och sen smak så som lamm/älg/etc :)

-

Annons:
Fridaaaa
2019-07-13 07:55
#14

#13 Då är de annorlunda mot katternas, för där har de alltid gris som bas :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magrat
2019-07-16 13:48
#15

Nutrima tycker jag är ett toppenfoder, finns både torrt och blött.
https://www.arkenzoo.se/nutrima-health-digestion?42458

Vi ger Sport intense till vår matkinkiga maghund.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Upp till toppen
Annons: