Annons:
Etikettövrigt
Läst 479 ggr
-Aida-
2019-07-09 18:25

Problem med hundar

Jag har sånt himla stort problem med andras hundar där jag bor, idag hände en grej och jag tappade humöret och började bråka med personen för att jag orkar inte med andra hundägare längre… Är det bara jag som har dessa problem så ofta som jag har?
Att hundar på trädgårdar bara knallar igenom grinden som om inget ens fanns där eller tar sig igenom häcken och springer mot oss, cykelande/joggande hundar som drar mot oss, folk som tappar kopplet, eller har släppt hunden lös på en gräsmatta och sen springer den i full gas mot oss, eller att folk inte orkar hålla en stor hund och den släpar dom på marken efter, eller att dom går lösa i trapphuset och sen springer mot oss medan vi går upp… Jag kan inte gå nånstans för att hundarna finns överallt och folk inte tar sitt ansvar… Jag har till o med blivit tillsagd att ta en annan väg för att deras hund reagerar si o så. Det känns som att det enda jag gör är att hålla koll på omvärlden, vart finns cyklarna, hundarna, kan man gå där eller måste jag gå genom skogen. VIssa av hundarna är rent agressiva och går in för att hugga, jag går och kollar bakåt för att cykelhundarna inte har ringklocka.. Det är ju löjligt!

Vad gör man? Vad kan man göra? Är det så livet är med hund att konstant anpassa sig efter idioter som inte kan ha pli på sin egen? Min hund är 5½ år… Jag orkar inte med detta i 5 år till…

Annons:
Changrila
2019-07-09 20:48
#1

Det du kan göra är att flytta eller anpassa dina promenadtider så att du inte är ute samtidigt som alla andra. Här märker jag tex att alla går ut sista gången med sina hundar kl 22. Går jag ut 21:30 eller 22:30 så är det lugnt. Därför gör jag det. Jag jobbar inte heller vanliga kontorstider och en stor anledning till det är just att jag vill kunna ta långpromenaderna med hundarna när det är lugnt ute.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Hornslandet
2019-07-09 21:43
#2

#1 ger ett smart råd. även om man inte kanske vill anpassa sig helt totalt så kan man kanske justera tiden en aning iaf?

Annars är det ju sjukt svårt. Såna här människor kommer inte ihåg det nästa gång om man säger åt dem när nått händer, i allmänhet. Ändå värt att säga till tycker jag förstås.

Men de i trapphuset, det borde ni kunna lösa. Inga hundar ska vara lösa i nått trapphus, särskilt inte om det bor flera människor med hundar i samma uppgång! Prata med dem, ni bör ju kunna komma överens om det!

Upp till toppen
Annons: