Annons:
Etiketthälsa
Läst 835 ggr
Hamstertjejen123
2019-07-07 20:37

Navelbråck?..

Har tänkt att köpa min drömhund som jag just hittat. Men hon hade visst ett liter navelbråck! Gör det ont? Eller hur påverkar det henne?

Annons:
Hamstertjejen123
2019-07-07 20:39
#1

Litet navelbråck*

Pennyb
2019-07-07 22:12
#2

De allra flesta navelbråck medför inga problem för hunden och kan lämnas utan åtgärd. Större bråck korrigeras genom en operation. Vid de större navelbråcken skall man vara uppmärksam på att tarmarna kan tränga ut genom bråckporten. Om detta händer kan blodtillförseln strypas och hunden får mycket ont och kan då behöva opereras akut. Bråcket svullnar och blir hårt och ömt. (Från anicura)

Lia
2019-07-07 22:51
#3

Vi upptäckte att vår hund hade navelbråck när vi bestämde oss för henne. Men vi tog henne i alla fall. Bråket har aldrig inneburit problem, och efter en tid stängde det sig så nu rör det sig endast om ett kosmetiskt fel, så det bryr vi oss inte om. Det ska inte kännas eller påverka hunden om det nu inte blir klämt. Men då blir det ömt och kallt. Sen beror det såklart på storlek. Jag är glad över att vi inte tog en annan hund, för en så fantastisk individ som henne har jag aldrig träffat! Däremot ska man inte ta valpar på en hund med bråck, valparna kan få ännu större problem, och tiken kan skadas.

taxarärbäst
2019-07-11 14:30
#4

min lilla ängel Hulken hade navelbråck men han led aldrig av det

Upp till toppen
Annons: