Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2209 ggr
Lona
2019-07-02 22:40

Fläkt till bilen?

Nu när det har varit så varmt ute så blir det rätt varmt bak hos hundarna när jag kör, även om ACn är på. Bilen har några år på nacken, jag tycker inte att jag hade det här problemet när den var ny.
Funderar på om man kan köpa någon fläkt, det finns ju en del som egentligen är till för när bilen står still?
Blir det inte drag på hundarna då (iofs förmodligen inte värre än nu när jag försöker "blåsa igenom" hela bilen på bästa sätt)?
Har ni tips på något märke eller någon annan lösning? De steks naturligtvis inte där bak men det är lite över deras idealtemperatur.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Elsis matte
2019-07-03 07:21
#1

Jag har en Pet Fan burfläkt med tillhörande kylare till min hund. Hängs på bur eller grind och går bra att använda både vid körning och stillastående. Den ger ingen kraftigare luftström ens vid maxläget, så jag tror inte att det är någon fara med "draget".

Lord Vulcan
2019-07-03 07:23
#2

Har oxå pet fan med kyldel:)

Grace2009
2019-07-03 08:37
#3

#0 Kan det vara så enkelt som att bilens AC behöver underhåll? Vet att pappas AC var lite halvdan så han lämnade in den till en kille som kunde bilar och gjorde en service på den. Efter funkade det mycket bättre.

Lona
2019-07-03 11:09
#4

#3, Den har fått underhåll nyligen och blev betydligt bättre men mer än så går nog inte att göra till en rimlig kostnad tyvärr.😕 Ska kolla in fläktarna!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

JoannaLi
2019-07-03 20:28
#5

Jag har Pet Fan med kyldelar, och tycker att den är värdelös, bara för att vara litem motpol 😃 Man känner knappt att den går om du håller fram handen, ens på högsta läget. Visst, du behöver inte oroa dig för draget, det stämmer ju iofs. Men effekt - nja! Jag använde den i skåpbilen under sommaren, men det är ju för att skåpet är helt avskilt från kupén med ac'n. Dvs det handlade om att få in någon luftcirkulation, vilken som helst. I en vanlig bil hade jag absolut inte rekommenderat den, baserat på min erfarenhet.

BilboLapphund
2019-07-03 20:28
#6

Har oxå pet fan med kyl. Använde den för första gången med kyldelen i måndags. Enligt temperaturen på fläkten var det ca 30 grader när hunden hoppade in i bilen och 23 när vi var framme. Pälsen kändes ganska sval då så den verkar funka!

Annons:
BilboLapphund
2019-07-03 20:31
#7

Haha, där fick du två helt olika åsikter samtidigt! 😄

Hornslandet
2019-07-04 10:26
#8

Vet inte om det ens skulle göra nått med drag på hunden? Förutsatt att den inte fryser då. Min sover gärna framför en fläkt hemmavid nu på sommaren, och det är ju inte som de flesta hundar bryr sig om att ligga i blåst ute…

I övrigt är det väl mest att se över så du inte har nått som ligger ivägen för eller hindrar luftcirkulationen. Kanske finns det nått du kan göra för att förbättra det!

Upp till toppen
Annons: