Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1252 ggr
Kristallkronan
6/17/19, 8:49 AM

Valp tovor

Försöker varje dag träna min valp på att vara stilla och lugn hos mig så man ska kunna hantera honom. Det går inte, han försöker bara ta sig ur hur länge jag än väntar ut honom och bits. Borsta har jag kunnat gjort när han sovit väldigt djupt men innan svansroten och i rumpan tillåter han inte. Nu har det blivit tovor men jag vet inte hur jag ska få bort dem. Att försöka klippa känns inte heller säkert, jag vill inte tvinga och hålla fast honom och det är lätt att råka klippa helt fel när han inte är stilla så han blir skadad.

Annons:
Herveaux
6/17/19, 9:06 AM
#1

Har du någon som kan hjälpa dig med att muta valpen med något gott medans du klipper bort tovorna?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Turast
6/17/19, 10:39 AM
#2

Hur har du tränat? När mina var små ledde jag in dem mellan mina knän framför mig (satt på knä) och la en godis framför och höll löst i valpen, när den tittar på godisen och är lugn får den gå ur greppet som jag släpper ännu lösare. När hunden förstår det började jag med störningar som att pilla på öron, nos, tänder, lägga klosax mot tassen, lägga borste mot ryggen osv, väldigt kort störning i början och lätta krav, i början kunde det vara att jag bara klappade, sen belöning. Nu kan jag lägga godis framför och nästan göra vad jag vill med dem.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jojaton
6/17/19, 11:12 AM
#3

Vad är det för ras/sorts päls?

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: