Annons:
Etikettbeteende
Läst 1722 ggr
Lona
6/16/19, 11:18 PM

Tittar era hundar på film/TV?

Tittar era hundar på TV och i så fall någon speciell typ av program? Jag tycker att det är lite intressant, både hur de reagerar på ljud och olika typer av program.

Kompisens hund älskade att titta på dragningen av Keno(?, någon form av "lottdragning" som bestod av bollar som åkte runt i en trumma varpå en i taget hamnade i ett rör). Han följde koncentrerat hur bollarna blandades runt och tittade sen på den boll som för tillfället "valdes ut".😃

Charlie har aldrig brytt sig ett smack - förrän vi en dag satte på någon av filmerna med minionerna. Dem är han helt fascinerad av och kan sitta länge och titta på.
Annars är det enda ljud han bryr sig om när riktigt små valpar piper och låter. Han tycker att det är jättespännande med videosnuttar från valplådan som hans uppfödare har postat på FB.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Annette
6/16/19, 11:24 PM
#1

Min mammas tax tittar mycket på TV. Hon verkar vara intresserad av det mesta :) Vår terrier är däremot inte road av att se på TV.

Jojaton
6/16/19, 11:27 PM
#2

Jag har hittills inte hittat nått tv-program som fascinerar Sam. I höstas drog jag upp liven från agility-vm på tvn och det satt han och tittade på en stund men tröttnade fort. 🤷‍♀️ Ljud reagerar han dock på! Speciellt hundljud och fågelljud via datorn eller mobilen. Och mest av allt kanske när min telefon ringer och det kommer upp på datorn - då är han heeelt fast (ringer det när jag inte har datorn igång så det bara är telefonen bryr han sig inte, trots samma signal) och står och vickar på huvudet 😊

Johanna - Instagram

Maleficum
6/16/19, 11:32 PM
#3

Vår labbe Gletta brydde sig aldrig ett dugg om TV eller radio eller nåt sånt inte ens som valp.

Fjant kunde reagera om det var hundar på TV (speciellt när han var yngre), men annars brydde han sig inte heller.

Har däremot haft en skrattduva som tyckte muspekaren på datorn var jättefascinerande och satt gärna på skärmen och försökte fånga den när den kom inom räckhåll!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hornslandet
6/16/19, 11:47 PM
#4

Min hund ignorerar TV totalt.. Men visst, han kan reagera om nån hund skäller i en film, tex!

JoannaLi
6/16/19, 11:48 PM
#5

Arrak tittade på rovdjur på teven. Aldrig bytesdjur (rovfåglar gick som fåglar, och därmed bytesdjur, och därmed ointressant). Allt från rävar till björnar till lejon. Söndageftermiddagarnas tittande på naturprogram var till 40% för att Arrak skulle få titta på sina rovdjur. Lyckan när det för dagen var en special om en rovdjursart 😍

hemul
6/17/19, 6:28 AM
#6

#5 Vad roligt! 😃

Har bara haft ett djur som tittat, cavalieren jag hade när jag var liten. Det var djur då, speciellt hundar. Ibland bollar, typ fotboll om man såg bollen bra. Det roliga var att om t.ex. en hund på TVn gick ut ur bild åt ena eller andra sidan, sprang han och tittade efter den, först på sidan av TVn och sen i nästa rum (TVn stod i ett hörn med dörrhål nära på båda sidor).

Annons:
Elsis matte
6/17/19, 7:57 AM
#7

Av de fem hundar jag haft tittade tre gärna på tv, de två andra har inte alls fattat grejen. Efter förra lilla hunden som var reaktiv och reagerade på hundar (eller allt som kunde vara hundar) på tv är det nu skönt med en jycke som ignorerar skärmen. Det enda han kan reagera på är ljud dörrklockor och liknande, då travar han till vår ytterdörr och väntar på besöket…

Fridaaaa
6/17/19, 8:01 AM
#8

Nej, aldrig haft hundar som gjort
Enbart reagerat på tex skällande hundar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leifsdotra
6/17/19, 8:18 AM
#9

Vår ena hund reagerar när det är djur som rör sig på TV och mest om det är hundar som skäller. Då skäller han oftast tillbaka.

Ambrose
6/17/19, 8:43 AM
#10

Alla hundar har inte förmågan att se det som visas på en TV. Det handlar om hur många tappar och stavar de har i ögat. Nita kan inte se TVn, Dobermannen jag hade ett tag kunde däremot, och hon blev mycket upprörd så fort det var något hundlikt på… det behövde inte ens vara en riktig hund.. T.ex. så morrade hon sig igenom Twilight filmerna 😂 Vargarna hade verkligen inte i vårat vardagsrum att göra!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Turast
6/17/19, 10:42 AM
#11

Vi har ingen tv som vi kan använda mer än till skärm till datorn, men de gånger vi kopplat datorn till den och sett film verkar de inte bry sig, de ligger oftast och sover i soffan vid de tillfällena.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Mitchika
6/17/19, 10:54 AM
#12

Min kille har tittat på TV sen han var valp, men då jag mest använder TV:n för att spela spel så är det sånt som han har sett. En av dom första grejerna han gjorde som nykomling i familjen var att jaga Mario som hoppade och studsade runt på skärmen. Det lyckades jag till och med få på film. 😃

Sen när han blev lite äldre tyckte han att Pikachu var ruskigt intressant, speciellt lätena han gav ifrån sig. Han jagade inte Pikachu på skärmen, men han stirrade fascinerat på honom och gick fram till TV:n för att sniffa och undersöka. Han kollade även bakom den utifall att det satt någonting där.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cireea
6/17/19, 12:52 PM
#13

Den äldre hunden bryr sig inte inte alls om TV om det inte är något intressant ljud, då kan hon reagera som hastigast. Sen tappar hon intresse igen. 

Valpen tittar däremot ofta på tv med oss. 😃Det är inget speciellt program som lockar, utan hon ser det mesta.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: