Annons:
Etikettövrigt
Läst 1885 ggr
ipopuma
2019-06-16 09:42

Utbildning hund

Hej är det någon här som har någon erfarenhet eller tips på var man kan utbilda sig till hundfysioterapeut. Alltså en bra lärorik utbildning utan flum. Helst på distans.

Annons:
CayKantos
2019-06-16 10:01
#1

Jaaa vill också.. Surt det kostar så mckt bara..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

koppargaller
2019-06-16 13:08
#2

Lämpligtvis utbildar man sig till leg sjukgymnast o sedan vidare.

ipopuma
2019-06-16 19:22
#3

#2 utveckla. Blir jag inte riktig annars eller är utbildningarna så pass "dåliga"?

Ambrose
2019-06-17 08:58
#4

Ordet "fysioterapeut" är på människosidan en skyddad titel som kräver x antal år av utbildning. Den borde rimligtvis vara det även på hundsidan… men nu kan alla kalla sig för det oavsätt utbildning och kvalité. Jag är en yrkesutbildad hundmassör och har gått för Anna Skog i Kungsbacka. Hon är fruktansvärt duktig och har bl.a. hand om polisens hundar. Jag har svårt att se hur man skulle kunna läsa till något sådant på distans. Det krävs mycket träning för att lära sig palpera hundar(för att finna muskelskador), och för att sedan veta hur man skall massera etc för att lösa upp de problem som finns. Att sedan lära sig stretcha, lägga upp anpassad träning och liknande är egentligen en ganska så liten del :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

ipopuma
2019-06-17 11:26
#5

Bara för att förtydliga med distans menar jag distans på kunskap men att man ändå har obligatoriska träffar och moment där man träffas men inte en utbildning där man har föreläsningar 3-5 dagar i veckan på stället.

Lona
2019-06-17 13:58
#6