Annons:
Etiketthälsa
Läst 3137 ggr
Kristallkronan
6/2/19, 11:09 PM

Valp flåsar och byter sovplats

Min valp på snart 10 veckor går upp och byter plats hela tiden när han sover, inte bara en gång utan flera gånger. Han flåsar även mycket, men enbart då han byter sovplats. Kan det vara något fel på hjärta/lungor? Borde de i sådana fall inte upptäckts under veterinärbesiktningen?

Annons:
Majken!
6/3/19, 6:32 AM
#1

Valpen är varm.

Herveaux
6/3/19, 9:37 AM
#2

Säger som #1 låter som en varm hund.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

eli1991
6/3/19, 9:50 AM
#3

tror som de andra redan skrivit, att valpen är varm. Min valp (av stor ras) kan sova oroligt ibland och jag tror att tandlossning och "växtvärk" kan vara en stor bidragande faktor. Det händer mycket i den åldern, sålänge valpen verkar pigg annars så tycker jag  du kan känna dig lugn :)

Kristallkronan
6/3/19, 12:09 PM
#4

Tack för svar, man sätter alltid igång att Googla och får upp en massa oroväckande svar, så nu känner jag mig lugnare :)

Herveaux
6/3/19, 12:11 PM
#5

#4 Been there, done that… för både hunden och mig själv. 🤪
Dr. Google är en fena på att skrämma upp en när det kommer till att söka på olika symptom. Bra att du känner dig lugnad!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Rafflan
6/4/19, 2:38 AM
#6

Vad är det för ras?

Annons:
Kristallkronan
6/5/19, 8:03 AM
#7

En salig blandning, Chinese Crested/Powderpuff/Schnauzer och en liten del Lhasa Apso. Så ingen trubbnosig ras om det var det du tänkte på.

Rafflan
6/6/19, 2:04 AM
#8

#7 tänkte mest om det var raser med ökad risk för hjärtproblem, då det finns missbildningar på hjärtat som kan vara medfödda men inte alltid hörs när man lyssnar på hjärtat utan endast syns vid hjärtultraljud.
Men känns mest troligt som det är pga värmen, men om det fortsätter, om valpen verkar snabbt bli trött, svimmar, eller sitter mycket och flåsar och verkar ha jobbigt med andningen kan det vara en bra idee med en veterinärkontroll på hjärta, lungor och ev blodprover.

Kristallkronan
6/9/19, 8:48 PM
#9

#8 Chinese crested/powder puff, dvärgschnauzer och lite Lhasa apso. Jag får hålla koll!

[Forest]
6/9/19, 9:05 PM
#10

Tips ts köp kylbädd finns i djurbutiker men även på öob. Vi har två och ska köpa en till liten 99 kr större 199 kr. När Enja var valp tog jag och vira in kylklampor i handuk hon älska sova på när det var varmt. Så även det kan du göra men tycker det är så smidigt med kyldyna funkar även på tvåbenta ☺ Brukar tipsa dom med småbarn men även dom i rullstolar att skaffa en på så sätt kan man kyla sig behagligt.

Kristallkronan
6/9/19, 9:12 PM
#11

#10 köpte en sådan förra sommaren och den höll tyvärr inte länge, min hund bet sönder den så de kom vätska ur den så de kändes inte säkert. Med valpen blir de nog då ännu värre då har tuggar på precis allt just nu.

[Forest]
6/10/19, 12:00 PM
#12

11 jaså våra är inne på 4e året håller än men vi märker att vi behöver 1 till ☺ Vätskan är ofarlig trist att hunden bet sönder den.

Upp till toppen
Annons: