Annons:
Etikettövrigt
Läst 1477 ggr
Lona
2019-05-19 17:23

Hjälp, hundallergi!

Skit också, min särbo har börjat visa allergi mot mina hundar. Han är inne i en väldigt tuff period just nu, bland annat med ett skov i sin MS, dessutom är det väl en riktig pollenchock i år. Förhoppningsvis lägger sig allergin när allt lugnat ner sig, men annars? 😕 Hur mycket jag än tycker om honom så är det absolut inget alternativ att jag gör mig av med hundarna, inte heller att jag lämnar bort dem när vi ska ses. Det borde väl vara bäst att ses hos honom som vi brukar och inte att han kommer hem till mig där det dräller av allergener? Å andra sidan så kontaminerar ju hundarna hemma hos honom då… Någon som har erfarenhet av det där allergischampot, vad det nu heter? Vi bara måste få det här att funka! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Semlalatte
2019-05-19 17:28
#1

Usch vad tråkigt!😕 Tror Allergenius är schampot du tänker på?

Hornslandet
2019-05-19 19:31
#2

Hur har det varit tidigare? En sak jag bara spontant kom att tänka på som själv är pollenallergiker.. det är en jäääkla massa björkpollen (bl.a.) ute nu. Det kan inte vara så att det blivit förvärrat av att hundarna får en massa i pälsen nu å? Eller märks det just tydligt på salivet?

Semlalatte
2019-05-19 19:49
#3

#2 Mina strösslar pollen precis överallt just nu. Knallgula efter en vända ute🙄

[Forest]
2019-05-19 20:44
#4

Bekant som är pälsdjursallergisk badar hunden varje vecka eller minst var 10-e dag med det schampot 1 nämner funkar bra. Förutom det så är det hundfritt i sovrummet och städas mycket väl. Dom har schäfer och liten blandras. Hon tar även allergitabletter resept fria. Har din sambo svår allergi (pollenallergi mm) så kan man få annat utskrivet även för öppna upp luftvägarna det måste han ta med sin läkare så det passar hans medicin idag. Men hört mycket bra om schampot av andra. ☺

Jojaton
2019-05-19 23:20
#5

Nu vet jag inte hur länge ni varit tillsammans, men låter ju som att hans kropp inte är i tipptopp just nu och det kan säkert göra reaktionen på hund kraftigare. Har han några andra allergier, äter han någon allergimedicin (om ej kan det ju förhoppningsvis räcka med att skölja av hundarna innan ni träffas och att han tar medicin minst ett dygn innan ni ses) Jag har sovit hos min bror i helgen, som reagerar på hund. Duschade Sam dagen innan vi åkte upp och brorsan laddade med allergitabletter och har inte reagerat alls (Sam har inte fått vara i deras sovrum men i resten av lägenheten) däremot har mamma och pappa som aldrig annars reagerar på hund känt av all pollen som hamnar i pälsen efter att vi varit ute.

Johanna - Instagram

filopa
2019-05-20 19:15
#6

Det fastnar mycket pollen på hundar nu på våren, det kan vara anledningen.

Annons:
Lona
2019-05-20 22:30
#7

Tack allihop för era svar! Vi har varit tillsammans i 1,5 år nu men han har umgåtts med mina hundar längre än så utan problem. Bland annat så har han bott i samma husbil hundarna och jag rest runt i, utan att jag hunnit sanera bort alla labradorhår.
Det är främst luftvägarna och ögonen han får problem med, åtminstone efter vad vi märkte i helgen. Det kan absolut bero på ökat tryck från andra allergener, likaså har han det som sagt skitjobbigt både med hälsan och annat han inte kan styra över just nu.
Ska definitivt testa allergeniusschampot + att han kanske kan ta någon allergimedicin och hoppas på att det lägger sig när det inte är lika mycket allergener ute och läget har lugnat sig rent allmänt. Håll tummarna för oss!❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Hornslandet
2019-05-21 13:36
#8

Käkar han antihistaminer? Funkar det/inte?

Upp till toppen
Annons: