Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 871 ggr
CayKantos
5/18/19, 10:56 PM

CaToss fotografering (kritik)

Då jag verkligen vill börja fota mera och utveckla och utmana mig själv tänkte jag starta en tråd här i hopp om att kunna få konstruktiv kritik från alla hundägare/älskare då mitt främsta foto-fokus är just hundar. Kom gärna med förslag på vad ni hade önskat var annorlunda, vad ni tycker kunde ha varit bättre, mm. Det kommer stå datum, vem motivet är, en länk till originalfilen (för att se bättre kvalitet) och om det är redigerat eller inte. 🙇‍♂️

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
5/18/19, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Tagen idag den 18 maj 2019, redigerat i gratis version av lightroom på telefonen, första gången jag någonsin har redigerat. Motiv: Amirace Doongara "Kantos" https://photos.app.goo.gl/Ri1BbPZEPC3iBbTdA

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Belzebubble
5/19/19, 12:16 AM
#2

Jag hade beskurit bilden lite grann. Jag tänker på tredelsregeln. Nu har du ena punkten över tungan (snyggt!) men vänstra ögat hamnar lite off. Om du beskär lite på höger och ovansidan tycker iallafall jag kompositionen blir bättre utan att bilden förlorar något. Men det är mest en smaksak såklart. Tänk på hundens utseende. Jättetråkig när hunden har grejs under ögonen som så lätt hade kunnat tas bort innan bilden tas. Lättare än att ta bort det i photoshop, haha. Jag hade även lekt med ”skuggor” och försökt ljusa upp vänstra sidan av ansiktet, men åter igen, tror det är en smaksak. En jättefin bild oavsett vad. En sista sak är att jättesnyggt med en förgrund, men den lilla gröna kvisten på vänstra sida tycker jag är för mycket, bara själva grenen som ramar in hunden hade räckt där - även det en smaksak. Det var väl lite från mig, haha.

CayKantos
5/19/19, 12:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 tack så mycket! Bilden är redan lite beskuren och är lite svag för bilder som har det "tunga"/motivet lite snett i bilden. Men har helt glömt bort tredelsregeln. Jag trodde jag hade torkat bort ögonen men hade bara kletat runt det tydligen 😂 men ja jättesynd.. Var med på alla bilderna från dagen tyvärr. Tyvärr har jag värken rätt program eller färdighet nog till att ljusa upp bara selektiva delar av bilder. Men hoppas jag snart kan få råd med Photoshop och lightroom. Förgrund glömmer jag ofta att tänka på, jag är (relativt, och när jag kommer ihåg det) noga med bakgrunden. Så det är jättebra du points ut det. Det var lite spontanfotande men bilden hade säkerligwn kunnat bio bättre med lite mer förberedande och planering. Tack så mycket! Mycket att tänka på. Försökte beskära bilden igen. Det var länge sedan jag la mitt "objekt" i center så det känns på något sätt lite fräscht 😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: