Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1106 ggr
filopa
5/16/19, 11:02 PM

Försäkring

Jag behöver hjälp med att välja försäkring. Jag vill ha en inte allt för dyr då jag pluggar, men att den täcker det viktigaste. Jag ska köpa min första hund, en storpudelhanvalp. Så jag undrar då vilken försäkring du har/haft och varför?

Annons:
Lona
5/17/19, 12:10 AM
#1

Vänd på det: om du pluggar och har begränsad ekonomi så se till att få en rejäl försäkring som täcker det mesta.
Det är snordyrt med veterinärvård, för att inte tala om vissa mediciner och eventuell rehab. Jag hade sett till att ha en rejält tilltagen summa på veterinärvården (ett tak på minst 60 000 kr) samt rehab och mediciner.
Sen kan man väl dra ner på tex livförsäkringen, men den brukar ändå inte ha så hög premie.
Ersättning för eventuella ledfel kan skilja mellan bolagen och även beroende på ras. Ibland krävs det att föräldrarna är friröntgade, jag vet inte hur det är med pudel?
Det lönar sig dessutom att välja försäkringsbolag noga, det är inte så bra att byta bolag senare, i synnerhet inte om hunden har varit sjuk eller skadad.
Kolla med uppfödaren också, om något dolt fel skulle uppstå kan det vara lättare att få vettig ersättning om ni har samma bolag.
Numera är försäkringsbolagen smidigare med det, flera av dem låter hundens egna försäkring gå in när dolda fel-ersättningen är slut, men inte alla.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lord Vulcan
5/17/19, 5:28 AM
#2

Jag har Folksam till mina. Har aldrig haft problem när jag behövt hjälp. Dessutom får man mycket för pengarna.

Fridaaaa
5/17/19, 12:53 PM
#3

Vi har folksam och de täcker mycket. Har mellanförsäkringen, var bara den och mindre som fanns när vi tecknade. De har en högre med som täcker ytterligare

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alex&company
5/17/19, 1:18 PM
#4