Annons:
Etikettdebatt
Läst 1367 ggr
dog_handler
5/13/19, 3:29 PM

hur aktiverar ni hunden då ni är sjuk?

Finns säkert andra trådar med samma ämne, men tänkte skapa en ny fräsch tråd.

Hur aktiverar ni era hundar då ni är sjuka/ har svårt att gå ut?

Känner mig ju lite skyldig när han står och glor på mig, då jag ligger i sängen.

Annons:
Sugar Mist
5/13/19, 3:36 PM
#1

inget alls, de får helt enkelt leva med korta rastningar medan jag är sjuk. 
De dör inte av lite "tråkigare" dagar.

-

anonympajas
5/13/19, 4:01 PM
#2

Beror på hur sjuk jag är. Är det typ feber o o inte magsjuka brukar jag ta med mig honom till fotbollsplanen. Då får han springa ordentligt medans jag kan sitta o kolla på (:

anonympajas
5/13/19, 4:02 PM
#3

Annars så får han bara vila den elller dom dagarna

Jojaton
5/13/19, 5:49 PM
#4

Beror ju på hur sjuk jag är. Är det bara förkylning eller liknande tar vi det lugnt några dagar - brukar då ge lite extra tugg/ge maten i Kong för att hålla honom sysselsatt. Är jag dålig en längre period ber jag dagmatten/mina föräldrar gå promenader eller passa honom. Känner jag att jag orkar kan vi träna lite på balansbollar eller leta godis inomhus för att få lite hjärngympa, men generellt tycker jag att hundar ska klara av lugna händelselösa dagar också.

Johanna - Instagram

Hornslandet
5/13/19, 9:21 PM
#5

Jag går vanliga promenader i den mån jag orkar. Jag tycker han ska klara av några dagar utan mer aktivitet än så, och det går bra. Visst, får jag lust kanske jag leker lite med honom inne eller kör nån lite lydnadsträning när han får mat. Men inte mer än så.

Changrila
5/14/19, 6:08 AM
#6

Jag går rastningsrundor och ger lite "jobbig" mat (typ hel kyckling, nackkotor eller annat som de får pilla med lite). Är jag tillräckligt frisk så går jag även till en rastgård som är ca 10-15 min promenad bort och sätter mig på en bänk där, så får hundarna leka och göra lite vad de vill en stund.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Annons:
taxarärbäst
5/16/19, 4:54 PM
#7

jag går ut iallafall…annars skäller taxen skallen av mig! så på med mer kläder, in med värkmedicin och spy bakom ett träd om det behövs :(

Alex&company
5/16/19, 7:41 PM
#8

Jag har varit dunderförkyld senaste dagarna och försökt så gott jag kan med korta promenader och hjärngympa. Funkade fint i två dagar, igår började han tydligt visa att det var nog så idag släpade vi oss till rastgården och träffade lite hundkompisar så att han kunde leka och nosa lös

panini
5/16/19, 9:01 PM
#9

Ingen aktivering när jag är sjuk utan de får klara sig med korta promenader, så är det bara 😉

Frida B
5/16/19, 9:18 PM
#10

De få gånger jag är sjuk får han ta att det inte blir någon aktivering. Jag tar ibland medvetna vilor på 2 veckor ish för att han skall kunna det. Väl behövt när han var sjuk i 3 månader förra sommarn.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

-Aida-
5/18/19, 8:32 AM
#11

Han klarar av att inte aktiveras något under tiden jag är sjuk. Men jag är mindre sjuk nu än någonsin sen jag började studera hemifrån.

Upp till toppen
Annons: