Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1987 ggr
frijoh
5/12/19, 3:53 PM

Göra egna hundleksaker

Någon som vet var man kan köpa fluff/päls att göra egna leksaker av? Hittar bara färdiga leksaker. Tänkt som kamp/jaktleksaker till träning.

Annons:
Herveaux
5/12/19, 4:46 PM
#1

Ber om ursäkt för tröttmössan här, men kan du länka till liknande leksaker du vill knåpa ihop? Hjälper gärna till att leta material, bara jag vet vad vi söker efter.🤓


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Hornslandet
5/12/19, 5:13 PM
#2

Hm, du kan ju köpa lite vadsomhelst. Kaninskinn, älg/ko/ren-läder, trossar osv och knyta/sy ihop i olika format. Jag har gjort såna av bl.a. renskinn genom att rulla en bit skinn och sätta ihop det i ena änden, till exempel!

frijoh
5/12/19, 5:50 PM
#3

#1 typ sånt här fluff : https://jamihundsport.se/sv/produkter/kamp-lek/kamplek/farex.html #2 helst inte skinn/läder, utan päls och fluff som typ länken :).

Herveaux
5/12/19, 5:52 PM
#4

#3 Tackar! Ska se om jag kan hitta något passande.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Isalel
5/12/19, 6:47 PM
#5

Min hund gillar sånna här: https://m2.ikea.com/se/sv/p/gosig-mus-mjukdjur-blandade-faerger-70145472/ Ikeas barnleksaker är ganska hårt testade och för 10kr tycker jag dom håller väldigt bra, har inga farliga delar eller giftiga material :) Går säkert utmärkt att sätta på ett snöre om man har hund som är modellen mindre. Tvivlar på att dom håller för större hundar men min (ganska starka) 6,5 kg hund har hittills inte lyckats kampa sönder en sån här :)

Sugar Mist
5/12/19, 8:14 PM
#6

Kika på badrumsmattor/sittdynor och liknande som brukar vara billiga på rusta, har gjort leksaker utav sådana tidigare som hållt väldigt bra :)

-

Annons:
hemul
5/12/19, 8:20 PM
#7

Billiga fleecefiltar (IKEA, stormarknader) kan man klippa till remsor och fläta rep av. Blir väldigt stadigt och lite töjigt, så funkar bra att dra och slita i. Man kan ju knopa fast nåt i änden om man vill.

frijoh
5/12/19, 9:51 PM
#8

#5 dom ser lite små ut, men tack ändå :)! Min hund fullkomligen dödar sina leksaker, speciellt när vi skvallertränar mot vilt. #6 smart, ska absolut kolla på det! Jag har kollat lite på sånna där pälskragar man kan ha till tex barnvagnar/jackor, det kanske skulle funka som päls på en leksak också? 😃 #7 tack! Sånna har jag flätat ihop massor och gjort till kamptrasor! Men vill liksom komma åt fluffet, som typ en pälskrage. Någon som testat det?

Sugar Mist
5/12/19, 10:49 PM
#9

#8 Jag hade en bc som äääälskade att kampa med min luvas päls, så tog faktiskt av pälsen på en jacka och gjorde den till en kampleksak. 
Tycker hunden det är kul så är det ju kul helt enkelt :)

-

frijoh
5/13/19, 11:03 AM
#10

#9 åhh 😍! Ska testa!!!

hemul
5/13/19, 1:58 PM
#11

Vad synd att du inte skrev lite tidigare. Fick ett par "raggarsvansar" i äkta skinn av en bekant. Han hade en hel kasse. Resten gav han till Myrorna eller nåt. Att jag inte tänkte på att folk här kunde vara intresserade!

Upp till toppen
Annons: