Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1778 ggr
Michaela-N
4/13/19, 9:16 PM

Försäkring

Letar rätt försäkring till valpen som kommer om 3 veckor, vilken försäkring har ni och varför? Vad ska man tänka på när man väljer försäkring? Tacksam för tips och råd!

Annons:
[Paranormal team värmdö]
#1

If Folksam skulle jag ha valt

Frida B
4/13/19, 10:01 PM
#2

Jag har svedea på dobby och kommer definitivt välja det till sheltien. Superbra, alltid hjälpt till och aldrig bråkat.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

19Mikaela93
4/13/19, 11:12 PM
#3

Agria alla dar i veckan!! Toppen med personligt ombud som hjälper till med allt :)

JoannaLi
4/14/19, 12:31 AM
#4

Jag gillar Moderna! Hög försäkringsnivå, hög ersättningsnivå för undersökning och medicin, man kan välja låg fast självrisk och och en myckt låg rörlig självrisk (!). Jag vill också slå ett slag för deras 365 dagar långa självriskperiod! T.ex. Agria har väl bara 100 dagar, även Folksam, om jag inte minns fel. 

Också mycket trevliga att ha att göra med, men det är väl generellt för alla försäkringsombud.

Lord Vulcan
4/14/19, 6:23 AM
#5

Folksam alla dagar. Aldrig haft problem med dom. Varken med hundarna eller hästarna.

flocken
4/14/19, 9:28 AM
#6

Svedea Alltid haft agria. Men vi bytte till svedea. Kostade hälften o lika bra. Samt även gratis besök hos first vet. Vi är super nöjda. Har blandras

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
koppargaller
4/14/19, 10:29 AM
#7

Ofta lönar det sig att ta samma bolag som där valpkullen är försäkrad.

Frida B
4/15/19, 10:15 AM
#8

#7 nej det skall inte spela roll.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Majken!
4/15/19, 10:17 AM
#9

Jag försäkrar i Folksam då jag tjänar på det, eftersom jag har alla mina övriga försäkringar där också.

Nettis!
4/15/19, 10:36 AM
#10

Sveland,  har aldrig blivit nekad ersättning av dem.

Jojaton
4/15/19, 10:53 AM
#11

Jag har Svedea, tycker de har bra priser. Har (peppar peppar) aldrig behövt använda försäkringen dock så kan inte uttala mig om hur de är att ha att göra med.

Johanna - Instagram

[Forest]
4/16/19, 5:51 PM
#12

Vi har bytt till folksam men var nöjda med if. Bytte pga andra försäkringar där.

One.Gibbis
4/16/19, 7:13 PM
#13

Svedea har jag till min sheltiehane. Villkoren är rimliga (Har för mig att Agrias är lite knepiga), och priset likaså. De har aldrig krånglat de gånger jag utnyttjat försäkringen. Är väldigt nöjd. Dock är Svedea inte ett försäkringsbolag om jag hade valt om jag hade en mer sjukdomsdrabbad ras. :)

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Annons:
Cireea
4/17/19, 1:19 PM
#14

Folksam! 👍
Aldrig haft några problem, bra priser och deras kundservice är kanon.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

taxarärbäst
4/22/19, 6:52 PM
#15

jag har själv funderat på att försäkra Valentin men jag kommer nog inte göra det ändå

Frida B
4/22/19, 9:23 PM
#16

#15 fast det är jättedumt att inte försäkra en hund. Vad gör du om du behöver lägga ut 35k på en operation?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
4/23/19, 3:49 AM
#17

#15 Har vi inte haft den här försäkringsdebatten för ett litet tag sedan angående ditt val av att inte försäkra din hund? Tror nog att om du fortfarande inte valt att försäkra honom så kommer du nog inte göra det framöver heller :)

-

taxarärbäst
4/23/19, 12:42 PM
#18

#16 han har haft jättesvårt med sin epilepsi nu så har funderat på att försäkra honom men inte är operationer så hemskt dyra heller! hans uppfödare är veterinär så vi får rabatt på allt men kanske nästa tax jag har blir försäkrad

Frida B
4/24/19, 7:10 PM
#19

#18 jo, operationer kan mycket väl kosta över 40 000.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hornslandet
4/24/19, 8:32 PM
#20

Folksam kör jag med. Inte jämfört så mycket med andra, och vet inte om de är billigast för vad man får - men de har jävligt bra och trevligt bemötande och service.

Annons:
[Shettisar]
4/25/19, 9:55 AM
#21

Det man ska jämföra är villkoren. Själv har jag Moderna och är så här långt nöjd.Har inte behövt utnyttja någon skadeersättning eller liknande så jag vet inte hur det är när det skulle inträffa.Haft Agria innan,men tycker de har blivit löjligt dyra med konstiga villkor.

Upp till toppen
Annons: