Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1238 ggr
swapp
3/27/19, 2:44 PM

Tipsa mig om klotång

Hejhej!🐶
Jag behöver köpa en nya klotång. Har ni tips på någon bra? Helst inte så dyr. Den ska användas på en liten hund.

Annons:
Sugar Mist
3/27/19, 2:55 PM
#1

Millers röda alla dagar i veckan

-

Hornslandet
3/27/19, 3:06 PM
#2

Jepp, millers röda!

Fridaaaa
3/27/19, 4:48 PM
#3

Millers!

Apotea.se har bra pris plus fri frakt

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsis matte
3/27/19, 6:13 PM
#4

Alltså, jag undrar om jag fått ett defekt exemplar, för jag testade Millers efter tips här och det var den sämsta klotång jag provat… Extremt trög och svårt att kontrollera var på klon snittet blir.

Hornslandet
3/27/19, 8:22 PM
#5

Låter konstigt… Den är absolut inte trög eller krånglig tycker jag. Däremot fattar jag inte vad den där lilla lösa flärpen ska behöva vara sådär lös för.

Ambrose
3/27/19, 10:44 PM
#6

Millers.
Hade jätteproblem med kloklippningen på min eftersom jag lyckades klippa henne i pulpan flera gånger som valp. Det i kombination med klor som behöver klippa varje vecka = dåligt.

Bytte till Millers efter att jag fått tips om det, och började träna in kloklippningen som ett frivilligt moment för henne. Förut kunde det ta 1h att klippa klor, med en massa frustration och en hund som flydde rummet så fort saxen kom fram.
Nu tar det max 5 min, och hon kommer fram och ger mig tassarna frivilligt :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
swapp
3/27/19, 11:19 PM
#7

Tack för tipsen! Det blir en millers.

Blir intressant att byta till den från min gamla tröga jag har nu. Den kanske tar kloklippningen till en helt ny nivå haha🙂

#3 Åh va bra! riktigt bra pris där och älskar apotea så det blir toppen, ska ta och beställa därifrån!

swapp
3/27/19, 11:25 PM
#8

Vad skulle ni säga skiljer millers från andra klotänger? Vad är det som är så bra med den?
Jag har alltid tänkt att en klotång är en klotång liksom. Men man blir ju nyfiken på varför alla verkar älska millers. Så ni som har en millers, berätta gärna🙂

Hornslandet
3/27/19, 11:35 PM
#9

Jag tycker ju iofs alla klotänker jag använt har funkat ungefär lika bra. Men den millers jag använder är bra för att den är vass, helt enkelt. Handtagen är dåliga och lite osköna att hålla i, men vad gör det om klippningen är nån minut då o då.

Maja2
3/28/19, 7:47 AM
#10

Millers! Den skär av klon på ett helt annat sätt än andra klumpigare varianter. Många av de klumpiga, nyper av klon istället för att skära av den.

Fisherling
3/28/19, 9:37 AM
#11

Millers röda, oslagbar tycker jag. Behöver dock använda högerhanden med den, eftersom den är högerhänt.. Jag är som tur är bådhänt så jag kan byta till högerhanden. 

Helt omöjlig att klippa med om jag använder vänsterhanden. But such is life for a leftie. 😃

Fridaaaa
3/28/19, 1:09 PM
#12

#8 Millers är vass och bra, klipper av och "Nyper" inte som många tänger gör

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: