Annons:
Etikettbeteende
Läst 1799 ggr
tiger tok
2019-03-21 22:14

Vet inte om jag vill ha en lydigare hund?

Är så kluven. Känns som att ju mer vi kommer framåt i träningen desto mer tappar han av sin personlighet, typ. Han är absolut inte tuktad, vi tränar på ett positivt och schysst sätt. Han går numer alltid bredvid eller strax bakom mig exempelvis, och vet inte om jag ska ta det som att han litar på mig och att han inte behöver ta ansvar över omgivningen, eller som att det är tråkigt eller vad liksom? Han älskar ju att träna annars liksom (trix, lydnad osv)

Annons:
Frida B
2019-03-22 08:05
#1

Han går väl bakom eller brevid för att han vill gå där… Svårare än så behöver det inte vara :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tiger tok
2019-03-22 08:36
#2

#2 självklart är det möjligt. Det känns bara som att han blivit så mycket lugnare och mindre initiativtagande i vardagen. Men han tränar gärna och är duktig på shaping, så där prövar han sig ju fram. Jag vet inte, han kanske bara har mognat.

JoannaLi
2019-03-22 09:00
#3

#2 vissa hundar är ju sådana naturligt. Lugnare, lite mer Ferdinand typ 😀

Ambrose
2019-03-22 09:17
#4

#Börja shejpa in grejer? Då bygger man hundens egna initiativförmåga och träna lydnad samtidigt :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

tiger tok
2019-03-22 09:56
#5

#3 ja kanske är han sån, men har kommit lite plötsligt tycker jag. Jaja, får väl försöka dra igång honom lite kanske?

Maja2
2019-03-22 10:05
#6

Du kan ju åxå lägga lydnaden lite åt sidan ett tag och jobba med nosaktiviteter som nosework. Där får hunden briljera med sin nos och jobba självständigt

Annons:
tiger tok
2019-03-22 11:39
#7

#6 ja det kanske kan vara något, kan inget om nw, men kan ju pröva på hobby nivå!

frijoh
2019-03-22 12:32
#8

Du kan låta honom få bestämma var ni ska gå några promenader i veckan ? Så kanske han tar lite egna initiativ. Blir ibland riktigt spännande var man hamnar haha. Jag började med detta nyligen med min hund och hon ÄLSKAR det! Men måste vara tydlig med när hon får gå som hon vill och när det är ” vanlig promenad” då jag får välja väg.

Elsis matte
2019-03-22 13:44
#9

Hm, jag ska väl inte måla fan på väggen, men när jag var ung hände det där med vår dåvarande hund, hon blev på kort tid väldigt foglig och lugn. Det visade sig senare att hon drabbats av hypotyreos och när behandlingen kom igång var hon plötsligt inte så foglig och lydig längre. Jag vill bara hinta att det kan vara så att hunden på något sätt inte mår bra ifall den tappar initiativet. (Fast nu kanske du just tränat en massa på att han ska gå vid sidan, och då är det en mer logisk följd.)

Turast
2019-03-23 10:05
#10

Jamie går ofta bakom eller bredvid mig medan Marcie tar täten, han bara är så. Lite mer chill liksom

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: