Annons:
Etiketthälsa
Läst 1374 ggr
Emki
2/23/19, 10:48 AM

Gul avföring

Igårkväll märkte jag att våran hunds avföring varförst normal brun färg, och sedan sista biten av " korven" blev gul, ca 1,5 cm. Avföringen var INTE LÖS ELLER SLEMMIG. Den var normal, något åt det hårdare hållet. Imorse så blev färgerna, tvärtom, kom först små gula hårda lortar, och sedan vanlig färg. Hård avföring, nästan lite smulig. Han är väldigt rapp på att stoppa i sig saker om det skulle ligga ute/hemma. Och såg igår att han tog 2 oliver som ramlat ned nedanför spisen, men hann ej plocka ur dom innan dom slank ner. Sen hade han även lyckats komma åt toarullen som stod på elementet i badrummet, vet dock ej om han åt ngt toapapper. Kan detta bero på att han fått i sig ngt olämpligt? Eller bör jag kontakta vet på måndag? Han är lika pigg å glad som alltid, äter och dricker normalt. Han äter även inflammationsdämpande Onsior.

Annons:
-Aida-
2/23/19, 11:13 AM
#1

Jag skulle inte oroa mig om de inte va slemmigt eller liknande, färgen ändras kan ju ändras om de ätit nåt, det kan variera till de gulare hållet på min hund också ibland och min syrras hund har permanent gul för att hon äter ett spannmålsbaserat foder, så vet du om ifall den ätit nåt olämpligt kan det bero på det. Annars kan du ju bara ringa och rådfråga.

Elsis matte
2/23/19, 11:20 AM
#2

Färgen på avföringen beror mycket på vad hunden har ätit. Det kan också bli ljusare ifall det är torrt (om hunden ätit ben eller druckit mindre). Jag skulle inte oroa mig för det så här någon enstaka gång, så länge hunden är bra i magen och mår bra i övrigt.

Emki
2/23/19, 3:24 PM
#3

Nu var det då normalt igen.. han måste ha fått i sig något som tillfälligt gjorde det lite gult. 😊

Upp till toppen
Annons: