Annons:
Etikettövrigt
Läst 966 ggr
wilma0201
2019-02-19 20:15

Lämna hunden ensam.

Hej alla hundägare!! I helgen ska mina föräldrar iväg och jag ska ha en kompis hemma. Inga problem så, så har det varit förut. Men sen är grejen att vi på lördag ska åka iväg med hennes pojkvän till en stad som ligger ca 3 mil bort härifrån, äta mat och sen åka hem igen. Min hund brukar under dagarna vara ensam ca 3-4 timmar, då jag går i skolan och mina föräldrar jobbar. Och det klarar han, utan problem. Det jag undrar är om det är någon större skillnad att lämna honom ensam på kvällen? jag kommer gå en långpromenad med honom innan, se till så att han har mat och vatten, leksaker osv. Vi kommer absolut inte va borta längre än 3h heller.

Annons:
tiger tok
2019-02-19 20:24
#1

Du känner hunden bäst, men om han är trött, rastad och har fått sina behov tillgodosedda ser jag inga problem med det.

Joyous
2019-02-19 21:35
#2

Jag skulle säga nej, det är egentligen ingen skillnad. Dock kan vissa hundar vara väldigt rutinstyrda och påverkas när rutiner ändras. Men rent generellt bör det inte vara några konstigheter om han är lugn med att vara ensam hemma.

Sindri
2019-02-19 22:39
#3

Det är bra om du har en plan B. Det kan hända saker som du inte kan förutse.

Finns det någon granne som kan ha en nyckel och som i nödfall kan gå in och kolla /rasta hunden vid en viss tid om du inte kommit och hämtat nyckeln innan?

wilma0201
2019-02-19 22:42
#4

#3 Jag ska lämna en nyckel hos en släkting, ifall något skulle hända och jag inte hinner hem!

Sindri
2019-02-19 22:48
#5

Då kan du nog lugnt åka iväg  och koppla av.

Hornslandet
2019-02-20 10:23
#6

Ser inga problem med det. Om hunden är van att vara ensam 3-4 timmar om dagarna så ser jag inte varför det skulle vara någon fara med 3h på en kväll. Alltid bra att lämna en nyckel hos nån som du tänkte när man åker bort dock! Man vet ju inte vad som kan hända med bilen eller trafiken osv. Så det låter ansvarsfullt och bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: