Annons:
Etikettmedia
Läst 1197 ggr
Lussan20
2019-02-17 09:15

6 labradorer forskning.

Hur får detta ske i Sverige?

vackra labradorer ingår i forskning för tandimplantat i Sverige? Först ska alla deras tänder dras ut, sedan avlivas de. Jag trodde det var en mardröm först då jag hörde detta och kan det vara sant att man får göra så med levande djur?

Att det är just labradorer förstår jag dessa milda änglavarelser.

Så pratar vi om Kina och deras hantering av hundar då detta sker här.

Jag blev helt bedrövad och kunde inte sova inatt. Jag kämpar med min gamla Labbe på 13 år för att få behålla henne så länge hon mår bra.

Jag vill skriva att jag vägrar vara en del av detta och skulle göra allt för att förhindra detta. Vet att Anders Bagge försökt. Kan vi göra något mer?

Jag kan ta en , men de ska ingå i forskning för tandimplantat. punkt slut!

Vad säger djurens rätt mfl. Så ledsen idag…Mvh/WL🐶

Annons:
-Aida-
2019-02-17 09:30
#1

Tyvärr är Sverige inte bättre än något annat land, Sverige vill gjärna framstå som störst bäst och vackrast när de gäller djurhållning men egentligen under ytan är det fruktansvärt.
Grisarna äter upp varandra i slakterier, de har inget strö och ingen sjukvård, de vadar runt i sin avföring och stressen är enorm.
Hönsen har de inte mycket bättre, är de inte frigående sitter de i nerbajsade burar, är de frigående så vadar de runt i sin egen avföring med hur många höns som helst.
Vi har fortfarande pälsindustrier.

Djurförsöken är inte heller bra i Sverige och är väldigt pointless tycker jag, många djur lider i onödan för att människan ska ha de bättre, för de är oetiskt att prova på människan. Då finns de folk som säger "du hade aldrig haft huvudvärks tabletter eller medicin mot cancer osv osv", jag ser hellre att människan lider och testar på sig själva än djuren som inte har något talan om saken.
Sverige antyder att de är oetiskt att plåga djur också, men de finns många undantag, som slaktdjuren och djurförsöksdjuren, de faller mellan lagarna och ingen bryr sig. De åker in på slakterier sjuka fast de inte får de, slaktaren skär bort tumörer och sjuka delar från köttet, känns de gott att äta SCAN som är en bov i detta? Nope tycker inte jag iallafall. Det är dokumenterat att de sker på deras slakterier.

Lussan20
2019-02-17 09:36
#2

Ja du har rätt!

Vi är inte bättre, det finns ingen rätt för djuren. Vi måste bli fler som inser detta. Hunden är människans bästa vän, det har jag själv upplevt, men vi är inte hundens bästa vän. Vi är på väg mot att inte äta kött, men vi är gamla och det är svårt att sadla om kroppsligt med sjukdomar och ingrodda vanor….Så ledsen idag! Mvh/WL🌺

Hornslandet
2019-02-17 14:48
#3

#1 Fast det är 100% osant att säga att sverige inte är bättre än nått annat land.

Finns det en hel del skit? Ja. 
Finns det nått annat land som är bättre? Inte vad jag vet.

Självklart är vi bättre än extremt många andra länder vad gäller djurlagar och djurvård. Kanske alla.

Rafflan
2019-02-18 00:46
#4

Dem blir sövda och får smärtstillande och mediciner när man drar tänder, mm, precis som när man opererar vilket annat djur som helst. Dock är det väl att allt görs för forskning och att dem sedan ska avlivas som man är emot.
Anledningen att man väljer att inte omplacera forsknings djur är att deras framtida liv är tveksamt, som dessa hundar som är helt tandlösa, som kommer kräva speciellt rehabilitering och frågan är om dem trots rehab kommer kunna leva och må bra i ett vanligt hem.

Lussan20
2019-02-18 08:48
#5

Det gick bra med löständer för alla våra gamla förr och dessa titanskruvar lossnar och ger elände. Var tar människan sig rätten till detta? Jag blir förtvivlad över bristen på insikt och empati. Naturligtvis ska de omplaceras innan man drar några tänder. Rädda dom innan de dör.

Detta är inte försvarbart alls…Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: