Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 751 ggr
[SarahOhrn]1
2019-02-16 17:04

Täcke på cocker spaniel-valp?

Vi får hem en cocker spaniel-valp på 8v på fredag. Det jag funderar på nu i regnrusk o lite kyla (bor i södra Norrland) är om man skulle ha ett täcke till valpen då den inte har jättelång päls ännu eller är det onödigt? Om ja, vilken typ av täcke är bäst här i slutet av vintern/på vårkanten.

Annons:
Ambrose
2019-02-16 22:32
#1

Lär ni inte märka om hunden fryser?

Om så är fallet är det väl bara att åka till närmsta djuraffär och köpa ett billigt varm/vattentätt täcke.

Ingen idé att köpa något fint, för valpar växer ändå ur allt :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Elsis matte
2019-02-17 16:35
#2

Om man bara rastar valpen kortare stund och den håller sig i rörelse går det oftast bra utan. Men sedan kommer det ju tillfällen då den behöver vara ute lite längre, och då kan det behövas. Jag har dock personligen aldrig köpt täcke till ung valp, då de växer ur dem så fort. Min senaste fick först ett avklippt leggingsben som "tröja", sedan tråcklade jag ihop ett enkelt täcke av en gammal fleecejacka. Är du inte sugen på att knåpa ihop något själv, visst kan man köpa. Satsa på något mjukt och smidigt, som är lätt att ta på och av. Och det behöver inte vara toppkvalitet, då valpen växer ur det på några veckor.

Upp till toppen
Annons: