Annons:
Etikettvalpar
Läst 1303 ggr
Bubbelgum_lover
2019-02-14 16:20

Min valp är för beroende av mig?!

Hej som rubriken lyder så har jag en valp på 14,5 veckor som jag hämtade 3/1 dvs när hon var 8,5 vecka. Men det finns ett litet problem. Min valp är alldeles för beroende av mig. Jag kan inte lämna henne själv med min familj utan att hon får panik och börjar grina och gnälla. Hon kan hålla på att leka med de andra hundarna här hemma men hon har alltid koll på vart jag är. Om jag då mitt i leken skulle få för mig att gå på toa exempelvis får hon panik och avslutar leken direkt. Om någon i min familj skulle ta upp henne i famnen så måste hon hela tiden kolla på mig, hon kan liksom inte slita blicken från mig. Jag vet liksom inte vad jag ska göra elr om detta är ett normalt beteende hos valpar. Där jag är, är även hon ibland kan jag till o med tappa bort henne men då är hon i själva verket precis bakom mig. hon visar inga direkta destruktiva beteenden utan de e bara att hon grinar, är orolig och ylar en hel del. Vad kan jag göra? Hon har varit så här sen dagen hon kom till mig. Bör jag vara orolig?

Annons:
Ghostling
2019-02-14 16:24
#1

Har en likadan.. ett tips är att försöka låta andra vara roligare än dig

Äppelsnäckan
2019-02-14 17:32
#2

Kan inte ge ett bra svar men vill bara ge ett tips, ömka henne inte genom att säga "ååh stackars dig" med ledsen röst och ge efter när hon beter sig så. Och försök få henne att bonda med fler i familjen än bara dig.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Rafflan
2019-02-14 20:08
#3

Låt andra gå ut med hunden, låta andra ge hunden mat och leka med den. För troligen gör du allt och därför "duger" bara du. Sedan kan det även vara dags att börja ensamhets träna om du inte ens kan gå på toa utan att valpen blir orolig.

CayKantos
2019-02-15 08:26
#4

Lyxproblem😂😂 Skämt åsido. Kom inte tillbaka när hon skriker, gör en liten träning av det. Det är alltid svårare om DU går iväg än om någon annan går iväg med valpen. Så som andra har skrivit låt andra gå ut med vovven så sitt du kvar låt ngn gå ut och sedan när dom kommer in igen skoter du totalt i hunden.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: