Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 2422 ggr
Äppelsnäckan
2/4/19, 8:05 PM

Samojed - passar mig?

Hej igen, nu är jag tillbaka med mina förvirrade inlägg. 

Jag funderar på samojed. Jag vill köra lydnad och drag samt gå mycket i naturen. Eventuellt att vi vandrar sen, men tältningar och fisketurer är iallafall rätt givet. Jag har förstått att samojeder kan vara rätt envisa och därför inte är optimala för lydnad, men som jag tidigare sagt så har jag inte tänkt satsa högt på det heller. Drag verkar jättekul så det kommer vi köra.

(För er som inte läst tidigare inlägg - Jag är snart 19 och tar studenten i juni. Så tänker skaffa hund tidigast i juni. Har jobb, bil osv)

Vad är era erfarenheter av samojeder?

Ska försöka träffa någon uppfödare om jag fortsätter vara intresserad av rasen.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Annons:
jenmjao
2/4/19, 8:16 PM
#1

Tror inte samojed är ens med på listan för att "inte satsa högt" på lydnaden, Alltså, Visst du kan lära dom saker. Men det är inte samma sak som en annan hund, t.ex pudel. Samojeder är jätte trevliga hundar, men jag hade inte köpt en samojed om jag ens ville ha lydnad som hobby, Alltså inte tävla och liknande. Finns säkert samojeder som klarar av det; men det finns katter som klarar av det såå.. Ja.
Är du däremot mer intresserad av drag och det fysiska mer än det mentala som lydnad så kanske en samojed fungerar.

Min vän har haft två samojeder under mitt liv så jag är "uppväxt" vid samojeder, Älskar dom, men inte en ras för mig direkt.

Äppelsnäckan
2/4/19, 8:36 PM
#2

Det verkar inte finnas en enda ras som passar mig…

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Jojaton
2/4/19, 9:16 PM
#3