Annons:
Etikettövrigt
Läst 1102 ggr
hemul
1/28/19, 11:08 AM

Reflexhandskar

Någon tipsade för några månader som om reflexhandskar, d.v.s. hela handsken var reflekterande. De hade hyfsat pris och jag var bombis på att de fanns på XXL. Men nu hittar jag dem inte där och lyckas inte söka fram tråden här på forumet heller.

Nån som minns?

Annons:
KPD
1/28/19, 11:46 AM
#1

Hööks har reflexhandskar. De syns bra, men kvaliteten är inte den högsta, och det är ingen vattenpelare. Jag köper dem ändå för reflexernas skull, men jag skulle gärna betala mer, om handsken hade hållit högre kvalitet. https://www.hooks.se/ryttare/damklader/ridhandskar/ridhandskar-liva-crw-dam


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

hemul
1/28/19, 12:07 PM
#2

Tack. De liknanade dessa men det är inte de. De skulle visst vara bra också.

Bjornberg
1/28/19, 12:15 PM
#3

Intersport tror jag har reflexhandskar, både med fingrar och tumvantar (:

JoannaLi
1/28/19, 12:35 PM
#4

Jag såg ett par fantastiska reflexhandskar på en löpare när jag var ute och körde häromdagen, ville nästan stanna och fråga vars de var inköpta. 😊

De var de första jag såg av paret, trots att båda löpare hade ordentliga reflexvästar och en hade reflex runt benet, tror personen med handskarna även hade "reflexskor". Och så enkelt med handskar bara?

hemul
1/28/19, 12:51 PM
#5

Det är just det att det jag jag också, fast det var en tjej som gick. Och jag frågade! Det var samma butik som det tipsades om här. Men nu har jag ju fått hjärnsläpp! 😭

En kompis var på XXL igår och jag bad henne kolla. Hittade inga. Och det gör inte jag heller i nätbutiken, så det kan inte ha varit där.

Majken!
1/28/19, 1:33 PM
#6

Be någon händig sticka egna av reflexgarn om det inte finns att köpa, de är väldigt effektiva.

Annons:
hemul
1/28/19, 1:52 PM
#7

Vil ha vindtätt. Och jag ville ju ha just de där som jag tydligen virrat till var de finns.

[Thiah]
1/29/19, 7:46 PM
#8

Stadium har reflex handskar =

hemul
1/29/19, 9:23 PM
#9

Jamen de är det! Såg ut så ivf. Måste ha virrat till det. Tack!

Desto bättre. Har en hel hög med presentkort där. 😃

KPD
1/30/19, 1:10 PM
#10

#4 Det är mitt intryck också. Bilister förefaller reagera snabbare, när jag har reflexhandskar och svart jacka än när jag har en varselparkas och vanliga handskar.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

hemul
1/30/19, 1:50 PM
#11

Jag vill ha dem när jag cyklar. Nu har jag reflexband rund underarmarna. Vill att det ska synas tydligt när jag ger tecken för att svänga. Annars har min cykel så mycket ljus och reflexer så jag är inte orolig att inte synas generellt. Man man kanske inte ser en vänsterhand i svart handske som sticker ut. Har en väldigt låg cykel, därför jag försöker göra så mycket jag kan för att sticka ut.

Upp till toppen
Annons: