Annons:
Etiketthälsa
Läst 1144 ggr
Tessp3
1/28/19, 11:00 AM

Back on track täcke

Hej! Skulle vilja veta era erfarenheter kring back on track täcken. Ris eller ros🌹

Annons:
Herveaux
1/28/19, 11:08 AM
#1

Jag har ett sånt här till min Irländska varghund. 
https://animail.se/back-on-track-hundtacke-standard

Han har lite ont i ena höften och blir lätt stel när det är väldigt kallt ute och vi är ute en stund. Han gillar sitt täcke. 🙂 Han håller sig varm utan att bli för varm.
Det sitter bra på honom, annars kan passformen vara knepig på min modell av hund. 

Jag tycker det var prisvärt trots att jag köpte största storleken, så stora täcken brukar kunna dra iväg ordentligt i pris annars. 

Back on Track får ros av mig och Pitcher. 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Jojaton
1/28/19, 12:20 PM
#2

Jag har bara positiva erfarenheter av Back om Track, både på vovven, mig själv och på häst. Vovven får ha nättäcket mellan och efter träning samt om han får sitta i bilen ett tag. Har en sheltie med mycket päls så han fryser ju inte, men nättäcket håller musklerna varma längre utan att överhetta honom. Jag har en väldigt stel nacke och använder deras nackskydd - blir mycket mindre stel! Min faster har hand om en voltigehäst som lätt blir stel i ryggen, och hon märker stor skillnad när han haft sitt BoT-täcke på sig! Värmen som kommer från produkterna är samma värme man känner när man använt muskler, alltså inte ”instängd” värme man kan få om man har en för varm tröja på sig 😊

Johanna - Instagram

Maleficum
1/28/19, 12:44 PM
#3

Fjant hade ett sånt täcke (han var pudel/powder puff korsning) och det var toppen om han behövde sitta i bilen en stund eller behövde vara stilla när det var kallt, gillar att den gick ner mot knäna då han hade problem med dem.

Tyvärr var passformen lite knasig på honom och det funka inge vidare att ha det på honom när man var ute och gick (främst för att bajset fastna i täcket när han bajsa om man inte var där och höll upp det i bakänden och att magplattan var lite för lång för honom så den hamna lätt över snoppen på honom så fick sy ett litet väck i det så det skulle sitta bättre).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Elsis matte
1/28/19, 12:54 PM
#4

Jag tycker att passformen på deras standardtäcken är väldigt märklig, har inte passat på någon av hundarna jag har haft (alldeles för stora i fronten). Däremot finns det nu en enklare typ av täcke, Hugo, som sitter fint och inte stör hundens rörelser. Jag hade ett sådant nättäcke till min rygghund, att ha för sig självt inne vid behov och som ett lager under hennes regntäcke.

Ambrose
1/28/19, 4:00 PM
#5

Jag tycker att de är riktigt bra. Använder nättäcket på min hund i förebyggande syfte(för att hålla musklerna varma under träning), och har precis köpt ett ryggstöd till mig själv. Det blir väldigt varmt och skönt!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Upp till toppen
Annons: