Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 2010 ggr
[Avenbok]
2019-01-13 20:59

Småsten i magnussons foder?!

Jag har nyligen börjat ge min unghund magnussons meat and biscuit junior. Men för några dagar sen hittade jag en bit som såg konstig ut, och när jag plockade isär den ramlar det ut en liten svart kula. Och när jag lade den i vatten så löste den inte upp sig, utan var fortfarande stenhård. Jag tänkte att det kanske bara var den biten som var konstig. Men nu har jag hittat många fler som verkar innehålla småsten. Vad är det för något!? Jag är rädd att hunden biter sönder tänderna, så jag får nog sluta med fodret. Vilket är väldigt tråkigt, då han mår bra av det, och så ville jag ge ett svenskt foder. Är det någon som varit med om samma sak? Kan man inte lita på någon fodertillverkare?

Annons:
Herveaux
2019-01-13 21:11
#1

Jag hade kontaktat tillverkaren.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Avenbok]
2019-01-13 21:19
#2

Jag har mejlat dom nu och frågat, får se vad som svarar.

Chinesecrestedlover
2019-01-13 22:05
#3

Jag har haft Magnusson länge (flera varianter dessutom) samt även deras kex och aldrig varit med om något liknande så kanske blivit något fel med just den "satsen" foder?

koppargaller
2019-01-13 22:09
#4

Aldrig varit med om. Kontakta tillverkaren.

Lizelda
2019-01-16 00:18
#5

Hela min flock äter Magnussons, aldrig märkt något. Håll oss gärna uppdaterade med vad de svarat!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Avenbok]
2019-01-16 15:30
#6

Jag har inte fått något svar ännu, men funderar på om det kanske inte är något fel på fodret. Det kanske bara är bitar av vete, korn eller ben som inte blivit helt malt. Eller så har någon ingrediens bara blivit lite bränd. #3, #4 och #5 Kan ni se små svarta hårda bitar i erat foder? Det är känns osannolikt att jag köpt en påse som det är fel på, när ni har köpt många som alla varit felfria.

Annons:
Lizelda
2019-01-16 16:19
#7

#6 Inget jag noterat men granskar ju inte alla pluttarna. Det ugnsbakas ju så det kanske inte är omöjligt att något blivit bränt

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

hemul
2019-01-16 17:07
#8

Du har väl sparat "stenarna"? Ifall de vill se dem, menar jag.

Lizelda
2019-02-12 04:45
#9

Hur har det gått?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Forest]
2019-02-12 13:24
#10

TS ta kort på detta och kontakta tillverkaren på fodret.

[Avenbok]
2019-02-13 17:25
#11

#9 Jag har inte fått något svar från dom, vilket jag tycker är konstigt. Men jag är inte säker på att det är något fel på fodret. Jag ville bara veta vad dom hårda små bitarna var för något. Men jag har slutat att ge det för hunden började kräkas. Nu får han det gamla fodret (pure natural torrfoder) och det funkar helt okej. Men jag skulle helst ge ett helsvenskt foder för vem vet var köttet i pure natural kommer ifrån?

Lizelda
2019-02-13 18:33
#12

#11 Prova att ringa dem! Har bara fått supertrevligt bemötande när jag ringt dem :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: