Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 908 ggr
Isalel
2019-01-13 13:05

Skönt flexikoppel

Hej! Tänkte testa att köpa ett flexikoppel till mig å min hund, men när jag testar att hålla dom i affären är det svårt att få nån uppfattning om hur de är att ha i handen längre tid? Och vad är bäst, bredare band eller linor? Vill ha 10 meters längd på kopplet. Nån som har tips å erfarenheter?

Annons:
Hornslandet
2019-01-13 13:35
#1

Jag har det största starkaste 10-meterskopplet. Känns lite klumpigt i början men man vänjer sig. Det ligger bra i handen, det är mer vikten du kanske kan störa dig på. Tror det starkaste har band (men vet inte om det uppdaterats). Känns starkt och tåligt.

Bjornberg
2019-01-13 13:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har ett från Kong till min hund på 20kg med 7.5m band. Tycker det är helt okej, lite oskönt efter ett tag kanske men det beror mest på att det är så stort och rejält, till för hundar upp till 50kg. Om man har en mindre hund kan man säkert hitta ett skönare med mindre handtag och som är lättare. Tycker att band känns säkrare än lina av någon anledning så kör därför på det. https://vetzoo.se/kong-explore-flexkoppel Det har jag!

Isalel
2019-01-13 15:49
#3

Okej! Tack! Min hund är en liten donna på 6,5 kg så hon behöver ju inte så superstarkt koppel, men min känsla är att det inte är lika lätt att göra sig illa på de rullarna som har bredare band? Vet inte om det är så? Har dock inte hittat nån vettig för hundar med mindre vikt, då är ofta kopplet mycket kortare. Men ska leta vidare å se om jag hittar nåt bra med band på 10meter!

koppargaller
2019-01-13 22:05
#4

Band alla gånger!

Fridaaaa
2019-01-14 09:37
#5

Min erfarenhet är att inget flexikoppel är skönt att hålla i.
Men skulle jag ha något, skulle det vara med band.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: