Annons:
Etikettvalpar
Läst 19062 ggr
Frida B
1/1/19, 9:15 PM

Valpväntartråden 2019

Okej, kunde ej hålla mig. Är ju så taggad på 2019! Av många anledningar, men den aktuella anledningen är självklart valp. Någon mer som planerar valp i år? :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
apportbocken
1/2/19, 12:03 AM
#1

Jag VILL ju ha valp, men det realistiska tänkandet och planerandet är en riktig partypooper ibland. :((( Finns en dobbiskombo som ligger rätt i tid och jag gillar tiken men det får fortsätta vara önsketänkande. Du då? Vilken ras blir det för dig? Om du inte jinxar det om du säger. xD

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Magrat
1/2/19, 4:39 AM
#2

Ja, tiken förlorade ju valparna som skulle kommit i December, så nu siktar de på att para om henne med en annan hane i sommar. Håller tummarna för att det går vägen den här gången! Om allt går som det ska så kommer det hem en liten i November alltså.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Frida B
1/2/19, 5:56 AM
#3

#1 real life is a bitch haha. Blir sheltie till sommarn för min del, om ingenting oförutsägbart händer :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
1/2/19, 6:46 AM
#4

#1 jon ska inte para tiken igen ev? 😉 du har du även chansen att se hur valparna som blir nu är 😍 #2 otur :( men bra ni tittar framåt, håller tummar för nästa gång. Vad var det för ras? Vinthund? #3 håller tummar för en liten fluffboll😍😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
1/2/19, 8:16 AM
#5

#3 Spännande! Vill du säga varifrån? 😊

Johanna - Instagram

Frida B
1/2/19, 9:30 AM
#6

#5 Nightrunners kennel :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
apportbocken
1/2/19, 10:47 AM
#7

#2 Blir det en iggy då? Hoppas hoppas hoppas att turen är med er! #3 Spännande! Hade det på känn, tror du hintat om det i någon annan tråd. #4 Tiken har haft en kull innan, som verkar väldigt bra om en jämför med resten av rasen. Men jag får hoppas att det kommer fler kullar om det inte blir någon valp för mig i år.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Belzebubble
1/2/19, 11:16 AM
#8

Jag vill ju ha en till, men det är så mycket som ska bli rätt! 

Har kontakt med kennel och lite valpplaner, men kan fortfarande inte bestämma mig för ras. Vet inte om jag vågar satsa på en tävlingshund (allt annat än min spets är en bättre tävlingshund så höga ambitioner har jag inte, haha) eller hålla mig till samma ras.

Jojaton
1/2/19, 11:48 AM
#9

#6 spännande! Dom brukar va fräsiga deras hundar 😊

Johanna - Instagram

Draken
1/2/19, 12:29 PM
#10

Blir eventuellt att man köper in en  blivande terapi/servicehund till våran dotter som har stora svårigheter i det sociala umgänget med människor överhuvudtaget.

Jag har redan bestämt ras, och var hunden kommer i från. Har även "ställt krav" på uppfödaren, om valpens mamma och vilket kön den skall vara 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

apportbocken
1/2/19, 12:41 PM
#11

#8 Klart du vågar satsa! Vad ska du tävla i sådana fall? #10 Spännande!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Belzebubble
1/2/19, 1:24 PM
#12

#11 Jag fastnade så mycket för rallylydnad. Hittills har jag testat på en del inom hund (har min första hund nu) men inte allt. Hade varit kul att prova mer lydnad och spår/sök. 

Min hund är rolig att träna och tävla med, men hon är en urhund och har sina egna åsikter ibland. Visst går det att träna och tävla, men ibland tvivlar jag på att hon tycker det är lika kul som jag… Och så går det långsamt. Största svårigheten jag har är att bestämma mig om jag vill ha mer "will to please" i en hund eller om jag trivs med denna trotsiga spetspersonligheten. 

Och så ska man känna att man har tid och pengar också dessutom… 😃

Magrat
1/2/19, 2:33 PM
#13

Ja, det är en iggy.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
Frida B
1/2/19, 5:42 PM
#14

#9 ja, och ffa inte så mycket osäkerhet. Sen har jag haft kontakt med henne i 3 år så :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
1/2/19, 7:26 PM
#15

#14 Ska bli spännande att följa! :D

Johanna - Instagram

Majken!
1/2/19, 8:11 PM
#16

Jag har lösa planer på en valp. Min uppfödare vet att jag förmodligen har möjlighet för att ha nästa hund, får han en kombination som han tror skulle passa mig så blir det kanske under 2019 eller kanske senare. Jag är noll nördig på linjer och individer, han känner mig och vet vad jag har för krav och jag överlämnar det svåra jobbet till honom.

CayKantos
1/2/19, 8:54 PM
#17

#16 Vilken fantastisk relation att ha med sin uppfödare🧡 håller tummar!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[~Kollen~]
1/3/19, 6:49 PM
#18

Jo då planeras en Shetland Sheepdog

Achillcs
1/3/19, 10:24 PM
#19

Förhoppningsvis blir det valp för mig under 2019, men har inga förhoppningar efter hur 2017-2018 har varit i letandet..

Jojaton
1/3/19, 10:45 PM
#20

#16 En sån relation med uppfödaren är ju dröm! Håller tummarna att något intressant dyker upp.

Passar på att tassa lite lätt här själv också. Har lite lösa planer, hört av mig till en uppfödare och ska mejla nån till. Är väldigt valpsugen så skulle gärna vilja ha en i höst/vinter, men känner samtidigt att det kanske är smart att vänta till hösten 2020. Vi får se när rätt kombo dyker upp helt enkelt.

Johanna - Instagram

Annons:
JenniferSoderberg
1/5/19, 11:24 AM
#21

Blir förhoppningsvis en liten valp till sommaren! 😍


Tokryck
1/5/19, 2:13 PM
#22

Tiken är parad för tre veckor sen så nu är det bara att vänta. Jag sa 2016 när min förra kelpie togs bort att jag ville vänta till 2019 innan nästa (pga ung tvåbent bäbis), två tikar och tre parningar senare är det så 2019. Kanske var menat så.

CayKantos
1/6/19, 7:54 AM
#23

#22 Vi håller allt vi har för att det äntligen ska bli eran tur!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
1/6/19, 7:56 AM
#24

Kanske. 
Väldigt, väldigt, väldigt stort kanske. 

Har en planerad kull som passar jättebra men har några lösa planer som krockar rätt mycket med den kullen, och då får valpplaner vänta.

-

monstermash
1/13/19, 11:43 AM
#25

Förhoppningsvis blir det äntligen en valp för mig också 😍

Michaela-N
1/31/19, 9:11 PM
#26

Om allt går som planerat får jag hem en BC valp i maj.

IngaTrnqvist
1/31/19, 10:09 PM
#27

Kaanske, men bara kanske, om det dyker upp någon spännande kull i slutet av året. Men mest troligt blir det valp 2020.

Annons:
CayKantos
2/1/19, 4:39 AM
#28

#27 samma ras?😊

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

IngaTrnqvist
2/1/19, 1:40 PM
#29

#28 Självklart, men kanske blir poil long :)

CayKantos
2/1/19, 8:27 PM
#30

#29 Kul! Fårr för mig dom äe rätt olika i sättet? Alltså inte utseendet det e lätt att se 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

IngaTrnqvist
2/2/19, 2:32 AM
#31

#30 Nja, det beror mer på linjer, de kan födas i samma kullar. Den ena tiken jag är intresserad av valp efter, hon är face rase men hennes pappa är poil long ;) Den andra tiken är poil long men har fått valpar som är face rase.

CayKantos
2/2/19, 10:05 AM
#32

#31 sedär! Det visste jag ej. En släkting föder upp poil long. (Utställning 🙈 inte speciellt trevliga vovvar) så har bara uppfattning från dom

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

eli1991
2/2/19, 2:50 PM
#33

Får förhoppningsvis hem en valp i april om inget tillstöter 😍

Bellieie
2/3/19, 11:15 AM
#34

Om allt går som det ska så blir det förhoppningsvis en valp i början på augusti detta år! Jag bara längtar och räknar ner dagarna så jag har svårt att koncentrera mig på skolan haha. Är både peppad och lite rädd. Då blir det liksom på allvar, men jag har längtat i så många år och nästa termin blir perfekt eftersom jag ska plugga på distans då = 5 månader hemma heltid mer eller mindre med valpis :>

Annons:
Tokryck
2/15/19, 1:50 PM
#35

Igår föddes min valp. Så nu är det sex veckors väntan innan jag kan träffa honom och hans 9 (!) syskon. Nu är det dags för kelpiebus i huset igen ❤️

CayKantos
2/15/19, 2:10 PM
#36

#35 så kul äntligen!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Corgitok
2/25/19, 8:50 PM
#37

Har säkert väntat i 7 år på valp nu. Äntligen är vi på gång. I cirka 2 år har vi väntat på att skaffa Corgi Pembroke - nu till sommaren verkar tiden vara inne, hoppas jag.

Valparna föds 4 mars, och jag ba längtar🌺😃..

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

fancie-
3/9/19, 3:12 PM
#38

Fick meddelande från uppfödaren igår att de varit på ultraljud och tiken är dräktig med uppskattningsvis 5-10 valpar! Fick då även veta säkert att en av valparna är reserverad till mig, är så otroligt lycklig och spänd! 😃 Nu är det bara att hålla tummarna att allt går som det ska och sedan i maj/juni kan jag hämta hem min valp.

monstermash
3/9/19, 6:21 PM
#39

Nästa månad ska jag besöka en uppfödare och träffa kullen, och därmed förhoppningsvis min blivande valp 😃

Fisherling
3/9/19, 7:06 PM
#40

Själv spenderar jag mest tid på att leta hanhundar :P

Corgitok
3/10/19, 5:29 PM
#41

Update: Valpen vi tingade dog överlevde inte födseln.😕 Nu blir det svårt, då rasen e så efterfrågad..

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
monstermash
3/10/19, 5:42 PM
#42

Men vad tråkigt! :(

Turast
3/11/19, 3:52 PM
#43

Inget alls är säkert, men är så sugen på en kull jag kom över och sambon verkar inte vara helt svårflörtad på att köpa en hund med mig 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

CayKantos
3/11/19, 6:19 PM
#44

#43 kul! Aussie? Eller vad blir det denna gången?😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
3/11/19, 10:02 PM
#45

#43 då får man komma i slutet av sommaren också! Och visste inte att du skulle börja med din tantras redan nu 🙄😂😂😂

Maven
3/16/19, 1:04 PM
#46

Kommer i början av April få hem min lilla valp! Blandras mellan engelsk cocker och pudel (cockerpoo om man så vill). Ska bli riktigt kul, har inte haft hund sedan 2015 och har planerat detta i två/tre år. Blir första blandrasen, första valpen (mina två tidigare har varit omplaceringar), första hunden under 40 cm och första gången jag kommer ha en hund i en storstad och inte landet.  Känns tbh lite nervöst men samtidigt helt underbart.

Michaela-N
3/16/19, 4:03 PM
#47

Min valp är född, strax efter valborg hämtar jag henne 😃

monstermash
3/16/19, 7:43 PM
#48

Så stressad över att min tänkta dagmatte har backat ur. Nog för att jag inte behöver en dagmatte innan juni men ändå, känns så fel att lämna intresseanmälan hos ytterligare uppf nu när den biten inte är 100 % klar längre.😐

Annons:
Therese
3/16/19, 11:41 PM
#49

Åh vilken rolig tråd 😍 Önskar er alla lycka till!

Turast
3/17/19, 1:04 PM
#50

#44 tanken är att jag och min sambo ska skaffa borzoi, han är kär i rasen och det är en av mina drömraser 😍 får säga till alla att det är sambons hund och skylla på honom 😏😂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Turast
3/17/19, 1:06 PM
#51

#45 pffft vem är det som ska ha tantras egentligen miss griffon 😘

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
3/18/19, 11:34 AM
#52

#51 tycker detta är nätmobbning 😑

Majken!
3/18/19, 3:20 PM
#53

Mina lösa planer blev raskt bestämda planer, hit flyttar en valp i maj 👌

JoannaLi
3/18/19, 3:51 PM
#54

#53 Grattis! 😍 Bildtråd hoppas jag 😇

CayKantos
3/18/19, 4:31 PM
#55

#53 ohhh! Vartifrån? 😍 svart schäfer antar jag ;) grattis och hoppas oxå på bildtråd!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Majken!
3/18/19, 4:39 PM
#56

#54 #55 Tack! Schäfer blir det, färg bestäms inte förrän senare. Någon bildtråd blir det inte men jag lär dela med mig ändå 😊

Jojaton
3/18/19, 5:14 PM
#57

#53 Åh va spännande och kul, grattis!

Johanna - Instagram

CayKantos
3/18/19, 6:12 PM
#58

#56 en bild eller två här i tråden eller med babblarna kan man ju alltid hoppas 😍 spännande. Håller tummar att alt gåe bra💛

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
3/19/19, 6:47 AM
#59

#57 Tack, det ska bli kul!

[134643]
3/27/19, 11:43 AM
#60

Jag trodde aldrig att det skulle bli min tur att skriva i en valpväntartråd. Och herregud vilken skräckblandad förtjusning det är! Så många år som jag velat fram och tillbaka över huruvida jag vågar skaffa hund eller inte…  Är det normalt att vara livrädd inför att få hem sin första valp? 😃

I augusti/september flyttar han förhoppningsvis in om allt går som det ska… En schapendoes blir det i så fall! 🥳😍

eli1991
3/28/19, 8:58 AM
#61

om 7 dagar hämtar vi äntligen hem våran valp 😍 väntat så många veckor känns det som, varit med från start, hälsat på  och snart är han äntligen här hemma! Blir dock en låååång resa på över 100 mil men vad gör man inte!

ipopuma
3/28/19, 9:04 PM
#62

Hane bestämd 😱

Annons:
CayKantos
3/29/19, 8:58 AM
#63

#62 till Puma? 😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

ipopuma
3/29/19, 9:42 AM
#64

#63 yaaazz ☺️

zapimews
3/30/19, 3:17 PM
#65

Jag väntar valp! Om två veckor hämtar jag hem honom, en långhårig taxpojk. Som jag längtat ❤️

soozen
3/30/19, 7:07 PM
#66

#60 Åh en schapendoes, grattis till ett utmärkt rasval 😃 Livet kommer aldrig mer att bli sej likt 😉 första hunden var jag ganska lugn inför, nu inför hund nummer tre som flyttar in i slutet av maj är jag skräckslagen inför, man har väl lärt sej nu vilken utmaning det kan vara 🥵 😃

monstermash
4/2/19, 6:54 PM
#67

#60 - Ingen aning om det är normalt men jag känner likadant inför valpköpet :)

kalindas
4/2/19, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#68

Denna sötnosen flyttar hem till mig på torsdag 4/4. ❤️

/Elisa

Maven
4/4/19, 6:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Nu har hon kommit!

Annons:
monstermash
4/4/19, 8:22 PM
#70

Snart dags att hälsa på uppfödaren för första gången! Så spännande. 

Uppfödaren lägger upp nya bilder varje vecka på kullen, väldigt roligt att få följa dem små. Ingen aning om vilken av dem som eventuellt blir min dock.

Cireea
4/5/19, 5:34 PM
#71

ÄNTLIGEN kan jag hoppa in i den här tråden, vi väntar på att få hämta vår valpis under påskhelgen. 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
4/7/19, 1:19 PM
#72

Nu har jag hälsat på uppfödaren också! Det kändes bra och både valparna och de vuxna hundarna var väldigt trevliga.🙂 Valpen sov majoriteten av tiden jag var där då jag kom lite senare än de övriga valpköparna, men när hon vaknade gick hon raka vägen fram till mig och lekte med mina skosnören så det kändes bra. Lite tråkigt att hon sov så mycket dock, förstås, men det är trots allt en fyra veckors valp.

Om fyra veckor hämtar jag hem henne!

eli1991
4/7/19, 2:45 PM
#73

Dag 2 hemma med guldklimpen nu och herregud vad han sover! 12 veckor gammal, sover 23-06 sen busa i typ 10 minuter, strosa på gården en stund och sen sover han 1 till 2 timmar till :o hela dagen ser ut så till och från. han sover gärna under diskmaskinsluckan medans jag plockar i och ur den😂

monstermash
4/7/19, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

4v gammal😍 Får se om det blir någon bildtråd för henne, jag följer ju i stort sett alla andras så kanske borde ha en egen också.. haha.

Bjallstal
4/9/19, 9:40 AM
#75

Vi hämtar hem vår valp så fort vi flyttar till huset vi renoverar. Vilket senast blir i påsk. Han blir åtta veckor imorgon men blir kvar hos uppfödaren tills vi hämtar honom. Hälsar på och lär känna honom under helgerna. Att hämta hem honom till lägenheten och bo i flyttkaos i två veckor kändes inte som ett schysst alternativ. Sen bor uppfödaren bara några hundra meter från huset vi köpt

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

eli1991
4/9/19, 10:34 AM
#76

#75 vi hämtade våran när han var 11 veckor pga det verkligen inte funkade innan pga jobb etc. Så det låter klokt. Man vill kunna ge dom bästa förutsättningarna 🙂

Annons:
Bjallstal
4/9/19, 9:58 PM
#77

Precis, inte komma rätt hem till ett hem i kaos där vi dessutom ska lämna allt inom kort. I helgen kommer uppfödaren över med honom till vårt hus så vi kan lära känna varandra lite på hemmaplan med henne som lite extra trygghet. Vi myser med valp och hon myser med min bebis istället

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Cireea
4/9/19, 10:01 PM
#78

Det känns som om tiden sniglar sig fram när man väntar.. nästa fredag hämtar vi hem valpis och det känns som en evighet dit. 🥵


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
4/10/19, 12:44 PM
#79

#78 så roligt med valpis! Har ni några bilder?😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Cireea
4/10/19, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#80

#79 Ja vi har några bilder som uppfödaren skickat! 😍
Det är visserligen lite dåliga kamerabilder men hon är himla söt ändå. 😃

Hon är 9 veckor redan men eftersom vi ska åka väldigt långt för att hämta så blir det i samband ett inplanerat besök i hemkommunen nästa vecka.  
Jag är väldigt nyfiken på hur vår nuvarande hund kommer reagera, hon älskar allt och alla men att leva med en valp blir ju lite annorlunda! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

tiger tok
4/10/19, 2:03 PM
#81

#80 åh, vad är det för ras?

Cireea
4/10/19, 2:34 PM
#82

#81 Hon är en blandning. Pappan är engelsk springer spaniel/vorsteh och mamman är en gonczy polski. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

JoannaLi
4/10/19, 2:49 PM
#83

#81 Oj, vilken blandning! Blir det rådjur?

Annons:
Cireea
4/10/19, 3:12 PM
#84

#83 Föräldrarna har inget intresse för jakt och är bara till sällskap.🙂 
Vi kommer se om det finns intresse för spår och sök, nosework eller liknande. 🙂
Vi kommer se vad hennes behov är helt enkelt och jobba utifrån det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
4/10/19, 9:00 PM
#85

Idag blir valparna fem veckor och jag har inte köpt en enda sak till hunden än.. haha. Intressant det där hur tiden kan gå så fort och så långsamt på samma gång :)

Cireea
4/10/19, 9:15 PM
#86

#85 Du har gott om tid, fleeeera veckor 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
4/10/19, 9:21 PM
#87

#86 Haha ja, jag är faktiskt inte det minsta stressad över den punkten :) Har du köpt något än?

Cireea
4/10/19, 9:38 PM
#88

#87 Det enda vi har kvar är matskålarna och fodret 😃 
Har hund sedan tidigare så det mesta finns hemma som tur är. Kommer behöva köpa ett större halsband och sele senare men det fixar man ju då.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
4/12/19, 7:47 PM
#89

En vecka kvar innan vi får hämta valpis 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

apportbocken
4/13/19, 12:33 PM
#90

#89 Olidlig väntan! Jag om inget oväntat händer blir det valp för mig med inom en snar framtid… En guldhamstervalp!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
Cireea
4/13/19, 7:59 PM
#91

#90 Guldhamstervalp är ju det sötaste! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

LinDajSon
4/14/19, 7:43 PM
#92

Det kommer med största sannolikhet bli en valp till för min del i år. Har redan en åttamånaders hemma. Hon flyttade ju in för att jag skulle ha en på tillväxt och ha en som backup, men så tappade jag min arbetshund och vips hade jag en hund för lite igen. Vore fint med något framåt hösten kanske.

Cireea
4/14/19, 7:58 PM
#93

#92 Oj, vad hände? 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Frida B
4/14/19, 10:27 PM
#94

Jahopp… Då vart det klart. Blir ingen valp från den tilltänkta kullen. Tiken löper "bara" 2 månader sent… Så funkar ej för mig med semester. Jaja, så kan det gå. Får se hur det blir framöver :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cireea
4/15/19, 6:21 AM
#95

#94 Vad tråkigt!😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

apportbocken
4/15/19, 9:48 AM
#96

#94 Attans. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge i valpsammanhang. Jag har tingat min guldhamstervalp nu. 😍 Hoppas att den får stor dådkraft och bra nerver.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

CayKantos
4/16/19, 8:36 AM
#97

#94 vad tråkigt.. hon ska inte para tiken igen eller? Eller kommer du leta vidare?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Belzebubble
4/16/19, 10:37 AM
#98

Ush, att det ska vara så svårt att bestämma sig. 

Har 3 alternativ på gång, vet inte hur jag ska prioritera. Och dessutom är inget av detta 100% säker än då inga parningar har skett, så vet ju inte ens om jag får valp under året…

LinDajSon
4/16/19, 5:26 PM
#99

#93 Hjärntumör. Hon skulle fylla sex år nu i april men fick somna in i februari.

Cireea
4/16/19, 5:47 PM
#100

#99 Jag beklagar verkligen! 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Frida B
4/17/19, 6:04 AM
#101

#97 denna sommaren är tyvärr enda chansen till valp.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cireea
4/17/19, 12:45 PM
#102

Jag håller på spricka av förväntan, snart får vi hämtat vår valpis! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
4/17/19, 1:13 PM
#103

#101 oj. Ingen sommar framöver? Har du någon annan kull på span? #99 beklagar💙 vem ska du få hem nu då?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

LinDajSon
4/17/19, 6:25 PM
#104

#103 Har inte hittat någon kull än, men pratat med uppfödare. Den här gången blir det i alla fall en working kelpie. :)

Annons:
Tokryck
4/18/19, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Här är min goding. Hämtade honom för snart en vecka sedan. Öronen står snart upp men ramlar ner lätt.

JoannaLi
4/18/19, 5:27 PM
#106

#105 Grattis!! Jag har följt kullen på instagram, så himla söta 😭

CayKantos
4/18/19, 11:42 PM
#107

#104 nämen oj vad spännande! Drömmer själv om en när jag har får hemma😍 ser fram emot dom fina bilderna på hela gänget. Minstingen klagar nog inte på en ung och galen hund till 😉😉 Hur kommer det sig du ska testa på WK då?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
4/19/19, 9:07 AM
#108

#105 en nära kollega till mig ska ha en kullsyster till din! Grattis till nytillskottet :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LinDajSon
4/19/19, 1:46 PM
#109

#107 Har alltid velat ha en wk, så det är liksom på tiden. Tanken är såklart att kunna använda den på jobbet tillsammans med lillsnärtan jag har på tillväxt nu, om hennes skada inte ställer till det. Det var så behändigt när jag hade med mig min tik, och även om det såklart fungerar ändå så är det betydligt lättare, och roligare, med en hund.

monstermash
4/20/19, 12:17 AM
#110

Min valp är störst av tikarna och nu är jag så sugen på att få hem valpen alltså.. 😐

Tokryck
4/26/19, 8:02 AM
#111

#108 Ja jag vet det. Hon har äntligen fått hem henne också :)

Tack!

Annons:
Tokryck
4/26/19, 8:03 AM
#112

#106 ja de är ju det :) . Du får fortsätta följa nu då :) . Jag heter @tokryck och det finns fler med instagram :)

Frida B
4/26/19, 8:22 AM
#113

#111 ja!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
4/26/19, 9:13 AM
#114

…har en jättemöjlighet för valp,  men är så osäker på om jag vågar ta den… åh vad svååååårt

-

Cireea
4/26/19, 10:12 AM
#115

Nu har vi haft vårt yrväder i en vecka! ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
4/26/19, 6:00 PM
#116

Vilken sötnos! 😘 Går allt bra?

Cireea
4/26/19, 9:58 PM
#117

#116 Om du menade mig så går det jättefin! 😃
Hon har redan lärt sig att sitta innan hon ska få godis eller mat, det kändes lite imponerande med tanke på den korta tid hon varit med oss.
Hänger med överallt och råkar man röra sig en meter så är hon framför fötterna på en så man nästan snubblar 😂 Hon älskar att hämta våra skor som hon sedan vill lägga i soffan (men hon kan inte för hon kan inte hoppa upp själv än), det är svårt att hålla masken för det ser ju för sött ut när hon trippar med skon i munnen.. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
5/2/19, 6:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

#117 Haha naw! Härligt med en lättlärd liten!! Ser skoapporterandet framför mig ;) Jag hämtade min tös igår så vi håller på att lära känna varandra för fullt men än så länge går det bra :)

Annons:
Cireea
5/2/19, 11:08 AM
#119

#118 Bedårande! 😍 

vi har haft vår valp i snart 2 veckor.. var har tiden flugit iväg?! 🤪 Hon växer och utvecklas så det knakar. Hon har börjat lära sig att gnälla och sätta sig vid dörren när hon måste ut, hon kan numer också vacker tass och lite smått börjat förstå ligg och puss . 

Ibland lyssnar hon på sitt namn (som hon KAN), men valp som hon är så älskar hon att inte lyssna emellanåt. 😂 Ordet "kom" fungerar sporadiskt, ibland rusar hon fram och ibland låtsas hon som om hon är döv.. 😂

Valptiden ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

monstermash
5/2/19, 12:06 PM
#120

#119 Härligt! Hon ser så stor ut i jämförelse med min lilla, men hon är ju lite äldre också. :) Ja, det där med att rusa fram är verkligen en typisk valpgrej. Tänk att det kan vara såååå roligt att existera! 😉 

Nu har jag bokat veterinärbesök, och alldeles snart valpkurs med :)

Cireea
5/2/19, 1:46 PM
#121

#120 Ja visst är det så! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Emouse
5/3/19, 8:12 PM
#122

Är såååå sugen på en tävlingshund nummer två🤪

En tik jag har haft ögonen på ska ha valpar hos den kennel jag velat ha hund från länge i vinter/vår men det är ju så mycket som ska fungera. Först och främst tar jag studenten i juni och ska därefter försöka få ihop en fungerande ekonomi + pengarna till själva valpen. Sen så bor jag ju hos mina föräldrar som själva redan har tre hundar och jag två (varav en är aktiv sällskap) så en del övertalning och skapande av stjärterum för en stor hund lär fixas😊

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Frida B
5/3/19, 8:35 PM
#123

Första tiken löpte 2 månader sent, så sket sig där. Andra tiken gick tom. Heja mina valpplaner…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Emouse
5/6/19, 5:26 PM
#124

#123 Nämen satan vad surt!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Jojaton
5/6/19, 7:38 PM
#125

#123 Så trist…

Johanna - Instagram

Annons:
CorneliaAndersson
5/7/19, 10:13 PM
#126

Jag är sååå sugen på en liten valpis!

Dock får jag vänta ett litet tag till. Vi har just nu två hundar. En doberman/Flatcoated Retriver (-06) och en Engelsk Cocker Spaniel (-13). 

Jag har fastnat helt för Cocker Spaniel men jag gillar även Rotweiler och Pudel, som är de raser jag är uppvuxen med.

Fästmannen är dock mer förtjust i Schäfer eller Flatcoated. 

Humm. Vi har ju stor erfarenhet inom många olika raser, vilket också kan vara ett problem med tanke på att det blir så svårt att bestämma sig för vilken.

Som sag så får vi vänta, men jag kan ju inte riktigt låta bli att tänka tanken på valp igen ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Sugar Mist
5/7/19, 11:28 PM
#127

#114 Jag bestämde mig för att jag inte är redo för valp just nu, och det kommer nog få vänta ett par år dessutom :)

-

Majken!
5/12/19, 10:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Igår flyttade påläggskalven in 👌

ipopuma
5/12/19, 10:39 AM
#129

#128 gud så kul! stort grattis!

Jojaton
5/12/19, 2:35 PM
#130

#128 Vilket litet gryn 😍😍

Johanna - Instagram

Belzebubble
5/12/19, 5:41 PM
#131

Jag har så svart att skilja på mina "jag vill ha en valp" känslor och "jag vill ha den valpen".

Å ena sidan har jag hittat en kull av en annan ras som jag skulle kunna tävla och utvecklas med. Och å andra sidan vill jag så gärna vänta på den där drömvalpen som det bara finns planer på, dessutom av min nuvarande ras som inte är den bästa tävlingshunden… 🤔

Frida B
5/12/19, 6:12 PM
#132

Jag har spännande grejer på g helt plöstligt. Som en blixt från klar himmel, allt känns så jäkla rätt.. Håller lite på det tills papper är påskrivna och klara… :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
[134643]
5/13/19, 2:23 PM
#133

De har valt att inte para tiken som skulle löpa nu i maj så där blir det inga valpar till hösten. Tråkigt såklart, men samtidigt lite ”skönt” att få känna den besvikelsen, jag har insett nu hur gärna jag vill ha valp och hur inställd jag är på att fixa det. Tveksamheten har försvunnit lite. Finns en till kennel jag är intresserad av där tiken parades för ett par veckor sen, så nu håller jag tummarna att allt går väl där och att det blir en valp till hösten ändå <3

filopa
5/19/19, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Nu får jag äntligen skriva i denna tråd! Har varit och träffat valpen och det är säkert att en av dem är min nu! 4 veckor gamla storpudelvalpar😍

anonympajas
6/3/19, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Våran herre som kommer v 25! Kompis!

LinDajSon
6/4/19, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Den här lilla tjockisen flyttar hit om ett par veckor. Synd att man måste jobba hela sommaren, men å andra sidan ska väl husse ha något att pyssla med också ;)

CayKantos
6/4/19, 5:57 PM
#137

#136 åhhhh!! Bara o skicka hit om ni skulle behöva en paus från vovvarna 😇

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
6/4/19, 6:08 PM
#138

Jag har börjat kontakta uppfödare nu, jag ska INTE ha valp i år. Inte nästa år heller.. Men planeringsmänniska som jag är måste jag kolla allt i bra tid. Så TIDIGAST 2021, jag vill hinna tävla utan press med Kantos, se till jag har koll på mitt humör (aka. se till att få kontroll över denna förbannade kroppen och annars kastrera mig…) och bara njuta med han, han är min första hund after all :D Men jag ska på torsdag träffa en Malle från en uppfödning som intresserar mig mycket, nog bara två/tre Malle kennlar som ens vart lite intressanta. Den jag ska träffa på torsdag är från den mest intressanta. Då hoppas jag kunna åka på deras kennel läger nästa månad och träffa dom också. Annars planerar jag ta en tur till Skåne och hälsa på en Riesen uppfödare och två Malle uppfödare. Tyvärr ligger två uppfödare av intresse inom Riesen och Holländare en bit över Stockholm. Så det får bli en annan vända :) Sakta men säkert, precis som jag gillar det. Då har jag gjort allt för att ha så bra förutsättningar som möjligt 😍 Nu ser jag mest fram emot att komma vidare i våran träning och därefter ut på tävlingsplanen 🤩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Ylva98
6/16/19, 2:47 AM
#139

Jag vågar inte riktigt hoppas än…… meeeeeeen det kanske kanske kanske (KANSKE) blir en valp till mig i år! Trodde verkligen inte att det skulle hända förränn om typ 5 år minst!! Men det är kanske, om allt annat faller på plats! :DD

Annons:
Mollsan
6/16/19, 9:07 AM
#140

Vi väntar valp❤️🐶Om två veckor hämtar vi vår lilla Jack Russell valp o vi längtar något enormt mycket efter honom!

lydisleon
6/17/19, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#141

Trodde aldrig jag skulle få posta i denna tråden… men vi hämtade denna goding förra veckan, en liten leonbergertik❤️

Lona
6/17/19, 10:55 PM
#142

Det börjar onekligen suga i magen efter en valp igen även om jag egentligen varken har tid eller råd i nuläget. Det är trots allt 11 år sedan jag hade valp sist, mina nuvarande hundar är ju omplaceringar. Ras och uppfödare är självklara och nästa vår planeras en kull med Charlies syster… Blir jädrigt svårt att motstå! ❤️ Eventuellt trillar det in en jaktspringervalp om några veckor men det kommer inte att vara min egna hund.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

LinDajSon
6/18/19, 11:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Den här godingen flyttar hem till oss nästa fredag. :)

CayKantos
6/19/19, 4:50 AM
#144

Hur sööööt!!!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

monstermash
6/19/19, 2:22 PM
#145

Vilken sötnos!

Tokryck
6/21/19, 9:04 PM
#146

#143 oj va söt! Gillar så utseendet på wk. Kul att min också ser ut så 😍

Annons:
Mollsan
6/23/19, 12:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Lilla Dobby som flyttar hem till oss om en vecka!😁😍🐶Längtar så otroligt!

ipopuma
6/23/19, 2:17 PM
#148

Så söt lille Dobby är 😍😍😍

Frida B
6/23/19, 9:20 PM
#149

#147 ett riktigt bra namnval… 😎

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LinDajSon
6/29/19, 6:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Nu är han här. Han fick träffa alla fem katterna på en gång, och kattungen på typ 14 veckor blev helt tokig i honom. Full rulle, bus och röj. Hundarna har han fått se genom grind nu på morgonen, sedan ska han få träffa dem en och en utomhus. Det blir nog minst chockartat så, de är ju ändå fyra stycken. Grabbarna är kanonsnälla men tiken på vad hon nu är, 11 månader, kan behöva lite tid skulle jag tro, hon är lite speciell. :) Men det kommer gå bra det med, det lär bli värre sen när hon ska leka med honom för huvaligen vilken liten busunge hon är hon med… :p

CayKantos
6/29/19, 9:08 AM
#151

#150 fy vad underbar söt han är!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jojaton
7/1/19, 11:50 AM
#152

En riktig jäkla superkombination har dykt upp, sjukt drömmig! Håll gärna tummarna för en stor kull med många tikar så det kan bli en liten till mig! 😇

Johanna - Instagram

[134643]
7/1/19, 7:18 PM
#153

Valparna är födda och det verkar som att det finns en liten där till mig 🥳 Definitivt skräckblandad förtjusning! Livrädd och överlycklig på samma gång. När valparna är 5 veckor åker vi och hälsar på och väljer förhoppningsvis ut den lilla pojken som ska bli min! 😍

Annons:
Lona
7/1/19, 11:18 PM
#154

#152 och #153, vilka raser? (Står säkert tidigare i tråden men den är rätt lång…) 21 juli flyttar jaktspringervalpen in, fast den är som sagt inte min. Kan inte direkt säga att jag är lyrisk över en hund till att passa, i synnerhet inte en valp!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[134643]
7/2/19, 6:48 AM
#155

#154 Schapendoes! :)

Jojaton
7/2/19, 1:10 PM
#156

#154 Här blir det en Border Collie som flyttar in 😊

Johanna - Instagram

Majken!
7/2/19, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Den här tösen är på riktigt den raraste valp jag haft. Mycket snäll och med ett väldigt behagligt temperament utan att vara trög, äntligen får man njuta när man genomlidit fyra år med en dåre med helt annat temperament!

Lona
7/2/19, 4:27 PM
#158

#157, Så härligt när det blir RÄTT! Ruskigt söt är hon dessutom. 😍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

fancie-
7/3/19, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Om två veckor hämtar jag hem denna tös! Känns så rätt och värt det att ha väntat länge🥰

terrehest
7/4/19, 4:59 PM
#160

Kanske det kanske.. ;D Vi funderar på det iallafall :) Kan bli en Border Collie, då vi är väldigt aktiva haha

Annons:
Hornslandet
7/4/19, 11:44 PM
#161

#155 åh, en minibriard! ;)

[134643]
7/5/19, 6:25 PM
#162

#161 Jaaa <3

Magrat
7/5/19, 6:26 PM
#163

Blev bara hanar i kullen 😭

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

zakkris
7/7/19, 7:55 PM
#164

Så fina valpisar! 
Jag får ju vänta några år till. Vi har bestämt att nästa hund först får komma in efter att våran nuvarande är borta pga hennes olater inte skall föras vidare till en valp. Men ras och kön är redan klart, kennel är inte spikat då vi har 2-3 kennlar intressanta :)

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Jojaton
7/7/19, 8:49 PM
#165

#163 Åh neeej :(

Johanna - Instagram

flocken
7/18/19, 8:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#166

Jag hoppar in i denna tråd. Något som jag aldrig trodde jag skulle göra. Får den 16nde aug hem denna lilla parveln. Sigge, bc/aussie Minst i kullen o lite sen i växten.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
7/18/19, 4:40 PM
#167

#166, Känns lite knepigt att säga grattis i nuläget men ett stort Lycka till med Sigge! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
flocken
7/18/19, 5:10 PM
#168

#167 Jo situationen är lite knepig o jobbig. Men vi måste se framåt. Ha något att se fram emot i denna jobbiga tid

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

monstermash
7/20/19, 1:36 PM
#169

Åh, en tik jag skulle köpt för flera år sedan men inte trivdes här hemma är tydligen parad.. Blandras med navelbråck som inte alls borde gå i avel, typisk köksavel ärligt talat. Förnuftet vet ju att jag inte kan stödja det, att valparna inte behöver bli som henne osv, men en liten del av mig är sååååå sugen… 💔

Lona
7/22/19, 3:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Nu är han här! Vår "storflock" har utökats med lille Rod. Jag var inte så värst glad över att ha en hund till att passa men han är rysligt söt! 😍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
7/22/19, 3:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

Vi har lite otur just nu. Valpen vi skulle haft dog natten till söndag. Men vi blev erbjudna den sista o största hanen. Så här är sigge 2

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jojaton
7/22/19, 3:33 PM
#172

#170 men jaa den där blicken känns svår att säga nej till 🙈😍

Johanna - Instagram

Lona
7/22/19, 3:48 PM
#173

#171, Neeej, så tråkigt! Vet de vad som hände? Vilken känslomässig berg-och-dalbana ni måste leva i just nu! 😢❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
7/22/19, 4:27 PM
#174

#173 de har ingen aning. Han lekte o åt dagen innan. Men känns ändå bra att vi fick den sista hanen. På onsdag ska dexter somna in. Pratat med olika vet o annat hundfolk o detta är det bästa. 52 kg och 2 trasiga bakben. Så just nu är det jobbigt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
JoannaLi
7/22/19, 8:24 PM
#175

#170 Men guuuuuuuuud. Det ä ju plågeri att lägga upp såna bilder 😭 Springer?

Lona
7/22/19, 8:56 PM
#176

#174, Beklagar!😢Det är väl ingen tröst men det brukar kännas lite, lite mindre hemskt när det väl är över. Man har fattat beslutet och slipper att väga fram och tillbaks och vaka över hunden som en hök för att se minsta förändring vare sig den är positiv eller negativ - och hunden lider inte längre. Man kan liksom starta ett rent sorgearbete. Ta hand om dig! ❤️ #175, Japp, jaktspringer. 🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jojaton
8/15/19, 9:40 PM
#177

Tiken löper och är på besök hos hanen, så nu håller vi tummarna för en lyckad parning 🙏🏼

Johanna - Instagram

flocken
8/16/19, 3:13 AM
#178

I em hämtas valpen. Ja herregud

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
8/16/19, 2:44 PM
#179

Lycka till nu, Jojaton och flocken! ❤️ Jag är helt paff över den här lille valpen. Han var i princip rumsren redan när han kom, nu vid 10 veckors ålder är det bara lite "glädjekiss" som kommer om man inte hinner ut med honom när vi får besök - för övrigt är han rumsren. 😮🥰 Det är klart att han behöver gå ut betydligt oftare än de vuxna hundarna, men han håller sig en stund när han vaknat, ätit eller lekt så man hinner mycket väl avsluta vad man nu håller på med och ta ut honom. Blir han väldigt nödig så går han och hämtar en och går till altandörren. Trodde inte att det var fysiskt möjligt men det är det uppenbarligen. Undrar om det håller i sig eller om det kommer bakslag?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
8/16/19, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#180

Nu är han här. Vår lilla plutt. Så cool. Sovit, ätit, busat o kissat ute

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jojaton
8/16/19, 8:31 PM
#181

#179 Tack! Vad skönt med en smart och behaglig liten 😍

Johanna - Instagram

Annons:
flocken
8/16/19, 8:57 PM
#182

Ja hittills är det lugnt. Lyssnar på sitt namn, äter, sover o kissar ute

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Grejte
8/17/19, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Här är Varga, en CCR på 10 veckor. Så lättsam och behaglig. Helt cool med allt hitills. Efter en jobbig tid med min tidigare, väldigt rädda, älskade hund så känns det som att det här kommer bli hur bra som helst.

Lona
8/17/19, 4:35 PM
#184

#183, En sån liten lakritsnos!😍
Välkommen till retrievervärlden!👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[134643]
8/19/19, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Nu är han hääär <3

Jojaton
8/19/19, 11:48 AM
#186

#185 Grattis! Vilken sötnos 😍

Johanna - Instagram

[134643]
8/19/19, 7:44 PM
#187

#186 Tack! 😍

Frida B
8/21/19, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#188

Nu vågar jag skriva det, för nu är det bara 4 veckor kvar. I september flyttar denna lilla killen hem till mig och Dobby ❤

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Sugar Mist
8/21/19, 4:04 PM
#189

#188 Spännande, vad är det för någon?

-

Frida B
8/21/19, 4:13 PM
#190

#189 från Sugarwinds diamond och coworkers the fear!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
8/21/19, 4:17 PM
#191

#190 Kul! Släkting till Salt då 🙂
Trökk's pappa är kullsyskon med Salt's farmor 🙂

-

Frida B
8/21/19, 4:18 PM
#192

#191 jaha där ser man! :D kul!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
8/21/19, 4:20 PM
#193

#192 Tycker vi får försöka styra ihop något sen när lillen har kommit hem, är nyfiken på honom!

-

Frida B
8/21/19, 4:28 PM
#194

#193 ja!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Joyous
8/21/19, 5:54 PM
#195

#188 Men grattis! Jättesöt 😍

Annons:
Frida B
8/21/19, 7:23 PM
#196

#195 tack, visst är han!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
8/21/19, 7:27 PM
#197

#188 Åh va kul, lycka till med sötnosen 😍

Johanna - Instagram

Frida B
8/21/19, 7:40 PM
#198

#197 tack! :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Siggebus
8/26/19, 10:26 AM
#199

Hoppas det inte gör något att jag skriver här för det är egentligen inte jag som ska köpa valp utan min dotter och svärson. Men jag är precis lika glad, förväntansfull och otroligt längtande som de! Älskar hundar men efter att min sista hund fick somna in 13 år gammal 2015 så blev det inte fler hundar. Dock ska jag ju nu bli "mormor" (förhoppningsvis) till en liten svart eller brun labradorvalp och jag har fått löfte om att få hjälpa till med den när det behövs hundpassning etc 🙂
Det jobbiga är att det är rätt lång tid tills lille valpis anländer. Tiken ,på kenneln som dottern och svärson har valt, är parad och uppfödaren är till 99%  säker på att tiken är dräktig men man kan ju inte veta säkert förrän ultraljudet tas och det gör man nu på onsdag! Så nu håller vi alla tummar och tår att det finns valpar och att allt går bra - dottern har fått en jättebra kontakt med uppfödaren och vill verkligen köpa därifrån. Helst av allt vill de ha en hane - färgen spelar ingen större roll utan det är individen som är viktig. 
Valpis kommer att bo hos ett mycket aktivt par där svärsonen löptränar mycket vilket hunden så småningom såklart ska få följa med på och dottern är intresserad av vandring i skog och mark, så småningom träning av spår och ev jaktprov etc.
 Så håll nu era tummar för att det första steget (dräktig tik) uppfylls! ❤️

Aussievän
8/26/19, 6:16 PM
#200

Jag får, om allt går som planerat, hem en Australian Shepherdvalp, en hane, om cirka två veckor! Jag ska köra ner till Skåne på onsdag för att träffa den lilla pälsbollen (de små pälsbollarna snarare). Jag har fixat och trixat väldigt mycket ute i trädgården med allt tänkbart inför hemkomsten. Jag står dock utan ett, enligt mig, viktigt tillbehör: säng! I början tänkte jag bygga en säng med täcken etc. tills att han växer lite och slutar bita i allt för att bli av med mjölktänderna, men sedan vill jag ha en ordentlig säng för honom att sova i. Någon som har något tips? Jag ska fråga uppfödaren också, men ju mer information, desto bättre. Jag behöver i synnerhet storlekstips. Tack på förhand! /Daniel

Aussievän
8/26/19, 6:16 PM
#201

Jag får, om allt går som planerat, hem en Australian Shepherdvalp, en hane, om cirka två veckor! Jag ska köra ner till Skåne på onsdag för att träffa den lilla pälsbollen (de små pälsbollarna snarare). Jag har fixat och trixat väldigt mycket ute i trädgården med allt tänkbart inför hemkomsten. Jag står dock utan ett, enligt mig, viktigt tillbehör: säng! I början tänkte jag bygga en säng med täcken etc. tills att han växer lite och slutar bita i allt för att bli av med mjölktänderna, men sedan vill jag ha en ordentlig säng för honom att sova i. Någon som har något tips? Jag ska fråga uppfödaren också, men ju mer information, desto bättre. Jag behöver i synnerhet storlekstips. Tack på förhand! /Daniel

Aussievän
8/26/19, 6:16 PM
#202

Jag får, om allt går som planerat, hem en Australian Shepherdvalp, en hane, om cirka två veckor! Jag ska köra ner till Skåne på onsdag för att träffa den lilla pälsbollen (de små pälsbollarna snarare). Jag har fixat och trixat väldigt mycket ute i trädgården med allt tänkbart inför hemkomsten. Jag står dock utan ett, enligt mig, viktigt tillbehör: säng! I början tänkte jag bygga en säng med täcken etc. tills att han växer lite och slutar bita i allt för att bli av med mjölktänderna, men sedan vill jag ha en ordentlig säng för honom att sova i. Någon som har något tips? Jag ska fråga uppfödaren också, men ju mer information, desto bättre. Jag behöver i synnerhet storlekstips. Tack på förhand! /Daniel

Annons:
Sugar Mist
8/26/19, 6:21 PM
#203

#202 Rent generellt brukar jag rekommendera kunder som frågar exakt samma sak i butik en korg i hårdplast(Finns i stort sett alla zoobutiker) och lite fällar att byta mellan ifall det händer olyckor, och sedan när de blir äldre och absolut inte tuggar på saker längre investera i något bättre/mysigare. 
Jag själv har en ortropedisk bädd ifrån PCO, kostade någon tusenlapp men den är väl använd av alla hundarna i hushållet, den är 101 x 76 och båda aussiesarna får plats i den samtidigt :) 

Kul med aussie, vars ifrån kommer den ifrån?

-

Aussievän
8/26/19, 6:29 PM
#204

OK! Ja, jag hade tänkt att såga sönder en större badbalja i plast som jag badade i som liten - förutsatt att den finns kvar! Jag har _mängder_ av täcken och filtar/fällar, så att byta vid olyckor torde inte vara något problem! :) OK! Riktigt så stor behöver jag nog inte då jag endast har för avsikt att få med mig en fyrfota vän hem! Haha. Han kommer från Sunset Dream nere i nordvästra Skåne! Varifrån kommer dina? Tack för svar!

Aussievän
8/26/19, 6:29 PM
#205

OK! Ja, jag hade tänkt att såga sönder en större badbalja i plast som jag badade i som liten - förutsatt att den finns kvar! Jag har _mängder_ av täcken och filtar/fällar, så att byta vid olyckor torde inte vara något problem! :) OK! Riktigt så stor behöver jag nog inte då jag endast har för avsikt att få med mig en fyrfota vän hem! Haha. Han kommer från Sunset Dream nere i nordvästra Skåne! Varifrån kommer dina? Tack för svar!

Sugar Mist
8/26/19, 6:34 PM
#206

#205 Spännande, Är inte jättebekant med showlinjer men sett att dom marknadsfört sin kull en del på facebook. 
Mina är ifrån Crofter Holdings(Som inte föder upp längre) och Blue Alert :) 
Mina är rätt små för att var aussies, tiken är bara kring 43cm hög och hanen ligger strax under 50, därför dom får plats ;) 
Misstänker att din grabb lär bli rätt stor :)

-

Aussievän
8/26/19, 7:17 PM
#207

Det är en ganska så ny kennel i jämförelse, från 2016 tror jag. Ja, enligt Kasia (dottern) så avlar de både för bruks och en fin exteriör. Jag har även kontakt (bra kontakt) med Gísli och Lotta på Östra Gredas kennel. Därifrån har jag träffat åtminstone minst tre Aussies i olika storlekar från tidigare kullar - underbara hundar! Bl.a. en liten hane från förra kullen som minst sagt var gigantisk, trots att han föddes den 1 maj! Crofter Holdings känner jag ej till, men Blue Alert är bekant däremot! Ja, de var inte stora! Å andra sidan gör väl inte det någonting! :) Jo, det misstänker jag också! Det ska bli så oerhört roligt att få hem hunden och börja fostra honom. Hur gamla är dina?

Sugar Mist
8/26/19, 7:38 PM
#208

#207  Mja.. Gjorde en snabbsökning på deras hundar. Spännande att de avlar för bruks och exteriör när de inte varit ute på någon brukstävling över huvud taget med sina hundar och tagit 3 kullar på en tik med 5a på skott.. 
Har lite svårt för uppfödare som säger att de avlar för något men i själva verket avlar tvärtom vad man borde för att plocka fram stabila brukshundar. 
Det enda de verkar göra är att ställa och någon rallytävling här och var.. 

Mina är 6 år respektive 2 år :)

-

Frida B
8/26/19, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

När man bara vill gråta. Så jäkla söt. Bild från när jag träffade honom. Namnförslag mottages gärna, hade tänkt Lumos men när jag träffade honom var han inte alls en Lumos… Just nu ligger Neville högst på listan. Annars ska det gärna vara lite tufft, då han redan vid 4 veckors ålder visade sig vara en herre med åsikter… Haha.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Sugar Mist
8/26/19, 8:05 PM
#210

#209 Om du vill spinna vidare på harry potter spells gillar jag Crucio, Nox, Imperio och Accio :)

-

Frida B
8/26/19, 8:12 PM
#211

#210 så svåra att uttala dock… Har kikat igenom dom väldigt många gånger haha!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
8/26/19, 8:29 PM
#212

#211 Tycker han ser ut som en Imperio, så kan man kalla honom Impedimpen 😎

-

CayKantos
8/26/19, 8:51 PM
#213

#209 O. M. G JA! NEVILLE! SÅ SNART JAG LÄSTE DET SÅG JAG INGET ANNAT😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lona
8/27/19, 8:13 AM
#214

Frida B, klart han ska heta Neville! ❤️ Så kul med en ny liten valp. 👍 #206, Åh, då har jag nog träffat ett gäng släktingar till Crofter Holding's-hund. En kull från Magne och Paula? #205, Den absolut mest populära valpsängen här hemma har varit en pappkartong! Tänk dig en rejäl pappkartong i ungefärlig storlek som en flyttkartong. Såga ur en bit på framsidan så att valpen lätt kommer i och ur, lämna gärna lite "väggar" kvar. I med en billig kudde och en filt för valpen att bädda med och vips så har du en tuggvänlig, näst intill gratis och garanterat älskad valpkorg. Vill man så kan man ha kvar "taket" också så att det blir en liten lya men då ser man ju inte valpen så bra.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
8/27/19, 8:16 AM
#215

#199, Även mor- och farföräldrar är välkomna här! 😁 (Jag är definitivt inte mina hundars "mamma", men min mamma är deras "mormor".) Vilken kennel vill de ha från? Apportering är skitkul att träna och går att utveckla hur mycket som helst. 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Siggebus
8/27/19, 8:58 AM
#216

#215 
Vi bor i nordvästra skåne men de kommer köra en bit. Kenneln ligger strax nedanför Kalmar och heter Dineroos. De har kollat runt på fler kennlar som ska ha valpar ungefär samtidigt men de fick så himla bra kontakt med denna och jaa vi får se. Hoppas nu det blir något bara. Grejen är att min dotter kommer vara ledig från jobbet i ca 4 månader fr om den dagen det i så fall är beräknad födsel så det var lite det de ville försöka få till också. När den blir större kan den ibland följa med min dotter som jobbar som trädgårdsmästare och sambon jobbar mycket hemifrån. Men de har ändå lovat att jag får bli "dagmamma" ibland när det behövs.

Annons:
Sugar Mist
8/27/19, 1:17 PM
#217

#214 Ja den hunden Paula och magne tog kull på är distant släkting till min grabb :)

-

Lona
8/27/19, 2:41 PM
#218

#217, Tänkte på hanen de använde, men jag satt och snurrade hit och dit på Hunddata, man blir helt virrig till slut! 😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Frida B
9/15/19, 5:09 PM
#219

6 dagar kvar, helt galet! Det är nu jag börjar fundera på vad man ska köpa, vad man ska tänka på etc…. Men det känns så sjukt jäkla bra detta.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

ipopuma
9/16/19, 10:24 PM
#220

Alltså 5 valpar, små söta små monster 😍. Vill bara ta med en hem! Längtar att få träffa dem denna vecka igen ❤️❤️❤️

Lona
9/17/19, 7:54 AM
#221

#219, Jamen, vad blev det nudå? (Jag tror att du har skrivit det nånstans men det är puts väck ur skallen! 😁) #220, Du också!? Vad vad vad? Sitter just nu och passar spanielvalpen som har blivit ett litet monster. Det är förstås ett sött och väldigt mjukt monster - och efter att ha följt ett antal tervvalpar under uppväxten så är en jaktspringer en mild västanfläkt.😂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Frida B
9/17/19, 7:07 PM
#222

#221 en liten aussiepojk :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lona
9/17/19, 9:19 PM
#223

#222, Spännande! Och jo, nu kommer jag ihåg att jag egentligen visste det! 😁


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Frida B
9/17/19, 10:38 PM
#224

#223 mycket spännande! Men väldigt läskigt, är lite halvt livrädd med tanke på hur det gick med dobbys valptid… Sen är jag rädd att jag glömt köpa någonting haha!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lona
9/18/19, 6:17 AM
#225

#224, Ja, för man kan ju inte komplettera senare… 😁 Men tänk vad mycket du lärde dig av Dobby, saker som hjälper dig nu. Fast sen är förstås varje valp en egen individ med egna saker som strular. 😆 Valpen fick ett getingstick i läppen igår och dagmatte (dvs jag) blev förstås rätt nojig. Förbannade det faktum att vi numera bor så långt från någon akutmottagning (ja, om man undantar En Viss Veterinär då) och dessutom måste genom Tingstadstunneln alternativt genom stan i rusningstrafik. Det gick bra, vi behövde aldrig åka in, men det var ganska oroligt ett tag. 😣


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sugar Mist
9/18/19, 6:47 AM
#226

#225 Vilken veterinär? För visst bor du i göteborg? Så man inte åker dit någon gång liksom..

-

Frida B
9/18/19, 7:53 AM
#227

#225 var väl mer att han hade enorm klåda från dag 1 som var fruktansvärt jobbigt haha, kunde inte göra normala saker som valpar ska göra :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lona
9/18/19, 10:48 PM
#228

#227, Jag får nog kolla mitt minne, allt det där vet jag ju. 😬😁 #226, Ja, jag bor utanför Göteborg. PM!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fisherling
9/19/19, 2:10 PM
#229

Här kommer det inte in någon till hund på iallafall 4-6 år. 

Dock går man ju och kollar på hundar och kullar ändå, för när tiden väl kommer måste man ju vara beredd! En intressant tik ska paras 2020, då kanske de valparna avlas på lagom tills att jag vill skaffa en till :P

Jojaton
9/20/19, 10:01 PM
#230

Tiken är dräktig! Veterinären kunde se fyra valpar på ultraljudet så nu hålls tummarna rejält

Johanna - Instagram

Annons:
Frida B
9/25/19, 9:47 PM
#231

Nu är han här! Hämtade i lördags. Jag är än så länge väldigt glad över denna pojk. Än så länge väldigt miljöstark, leker och kampar på torget med skrikande barn på cyklar och massa bilar 10 meter därifrån, sov vidare efter att kompisens pudel skällde på annan hund. Hälsar på alla han träffar, även barn på cyklar med hjälm och allt. Mathemkillen kom med sin vagn med kassar dag 2, Nevilles första impuls var att springa fram till killen, hälsa och sen börja kampa med ena hjulet… Orädd kille detta. Älskar mat över allt annat. Sover som en stock i bilburen även när man lämnar honom där kortare stunder. Denna lilla pojk :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Emouse
9/26/19, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#232

På lördag kommer mitt nytillskott hem😍 Zip ska få en "lillasyster" och partner in crime.

Vi hälsar Rey välkommen till vårt Team!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Jojaton
9/26/19, 8:26 PM
#233

#231 vill se bildeeeer!

#232 Meeeen vilken sötnos!

Johanna - Instagram

Candy123
9/26/19, 8:46 PM
#234

Är otroligt valpsjuk just nu 😍 Eventuellt blir det valp i slutet av 2019 men vågar inte hoppas på något ännu 🤐

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Frida B
9/26/19, 9:26 PM
#235

#232 från greis working? Känner igen valpen haha!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
9/26/19, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#236

#233 bild coming up!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jojaton
9/26/19, 10:53 PM
#237

#236 😍😍😍

Johanna - Instagram

Annons:
ipopuma
9/27/19, 7:55 PM
#238

#221 nej gud nej! Än tänker jag inte dö 😂. Men min tik har valpar och att följa dem är helt underbart!

Emouse
9/28/19, 11:24 PM
#239

#235 Ja men precis🙈 Hon tog allt med ro, gick direkt fram till hundarna när vi kom in och gick sedan på upptäcktsfärd.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

CayKantos
9/28/19, 11:35 PM
#240

Jag vill ha puppy :(

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Frida B
9/29/19, 9:01 AM
#241

#239 min kompis har en valp från my x oban kullen så följer kenneln på instagram :p

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Emouse
9/29/19, 6:24 PM
#242

#241 Rey är också från My x Oban kullen🙂 Du får gärna skicka ett PM om vad hon heter på instagram så att man kan följa henne!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ipopuma
9/30/19, 4:44 PM
#243

#240 ja man blir lite sugen. Har sprid sagt, ingen mer hund efter Prada. Sen nu jag bara hmmm en vovve om 3 år?

ipopuma
9/30/19, 4:44 PM
#244

#240 ja man blir lite sugen. Har sprid sagt, ingen mer hund efter Prada. Sen nu jag bara hmmm en vovve om 3 år?

Annons:
Jojaton
10/23/19, 5:11 PM
#245

Det blev fyra tikar i kullen, uppfödaren kommer kontakta alla som visat intresse till helgen. Håll gärna tummarna för mig!

Johanna - Instagram

Kazlou
10/23/19, 7:25 PM
#246

#245 Åh så kul, du får berätta sen hur det blir! 

Vi har också precis gett intresse på en valpkull till nästa vår, tiken löper förhoppningsvis i december. Så spännande….

Kazlou
10/23/19, 7:25 PM
#247

#245 Åh så kul, du får berätta sen hur det blir! 

Vi har också precis gett intresse på en valpkull till nästa vår, tiken löper förhoppningsvis i december. Så spännande….

Candy123
11/24/19, 10:14 PM
#248

Snart är väntan över! Under helgen har jag haft henne på prov och på onsdan flyttar hon hit! 😍

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

CayKantos
11/24/19, 10:47 PM
#249

Vill oxå ha valp! Men inte! Inte lätt heller när flera som äger raserna jag intresserar mig av bara "mitt bästa impulsköp" "skulle egentligen vänta några år men eftersom en bra kull dök upp blev det spontankull, bästa impulsköpet".. 😶 Halp.. 😅

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Retriever456
11/26/19, 7:43 PM
#250

På torsdag ska vi hämta en valp! En blandning mellan golden retriever och flatcoated retriever. Första valpen…😃

Jojaton
11/26/19, 9:31 PM
#251

#250 Spännande, lycka till och posta massa bilder på sötnosen 🤗 Det blev tyvärr ingen valp till mig i kullen jag pratat om tidigare, men har hört av mig ang flera andra spännande kombinationer! Någon där valparna redan är födda, några där de väntas på att födas och några där vi väntar på löp.

Johanna - Instagram

Annons:
Retriever456
11/29/19, 12:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#252

Raffe (Ralf) hämtade vi igårkväll, allt har gått super, endast en kissolycka skedd under tiden han varit här😀 Världens underbaraste

Upp till toppen
Annons: