Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1628 ggr
[Fluffymarshmallow]
12/18/18, 11:55 AM

Omplacerings hund?

Hej Hej!

Vi har en underbar tik som är ett år och fyra månader. Hon är väldigt vänlig av sig fungerar bra med alla hundar även stora hundar. Men nu till saken vi vill gärna skaffa en kompis till henne gärna en omplacerings hund. Vilka organistationer kan man lita på?

Annons:
Fransu
12/18/18, 12:01 PM
#1

Jag tror Hundstallet är bra. Inte för att jag har egen erfarenhet. Men dom verkar kolla upp hundarna ordentligt och försöker hitta så passande hem till hundarna som möjligt. Så att hundarna har stor chans att få stanna kvar i nya hemmet.

Annars skulle jag nog rekommendera dig att kolla efter omplaceringar på rasklubbarnas hemsidor. På raser du är intresserad av förstås.

Lycka till att hitta en ny familjemedlem. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Fluffymarshmallow]
12/18/18, 12:04 PM
#2

Tack Fransu!

Hundstallet har jag hört mycket bra om men dem verkar inte ha inne någon hund som skulle passa oss.

Ska leta efter hemsidor

Herveaux
12/18/18, 12:07 PM
#3

Jag håller med #1

Min första omplacering hittade jag när jag mailade kennlar inom rasen jag var intresserad av och frågade om dom hade en återköpt unghund eller en hund som helt enkelt inte vart det avelsmaterial dom hoppats på. 

Min andra omplacering hittade mig när jag la ut en sökes-annons på rasklubbens hemsida.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Drakellen
12/18/18, 12:08 PM
#4

Hundstallet är supernoga med vem som får hund och man måste stämma in på pricken för att få en. Det gör att alla hundar får bra hem, men det kan ta tid att få en. Min daghund (och min hunds bästis), Stella, kommer från hundar utan hem och hennes ägare tyckte att de var helt fantastiska. Stella kommer från Irland och är en förmodad rat terrier. Man får höra på många håll att man aldrig vet vad man får och att man inte ska importera och sånt, men de är jättenoga i sina ägarval och uppfyller alla jordbruksverkets krav på infraktning av djur, så de är ett solklart alternativ för mig när det är dags för nästa hund

[Fluffymarshmallow]
12/18/18, 12:12 PM
#5

Tack så mycket för alla tips

Alvirpo
12/18/18, 8:00 PM
#6

Jag skulle rekommendera Hundrondellen. Har inte själv adopterat från dem, men har planer att göra det i framtiden. Har haft många veckors praktik på ett hunddagis vars ägare är ordförande för hundrondellen och en annan i personalen är med i styrelsen, så har träffat en del jourhundar som de båda och andra i personalen tagit hand om. Många hundar är även adopterade av människor i området så flertalet av dagishundarna var även därifrån (som mest 9 st "rondellhundar" på en och samma dag medan jag varit där!). Har därmed träffat många hundar i olika stadier (precis kommit till Sverige/ varit här en stund/bott här i många år) och även flera ägare. Jag litar till 100% på dem!

Annons:
[Fluffymarshmallow]
12/19/18, 11:54 AM
#7

Ska kolla in dem också.

kinjelooo
12/19/18, 12:51 PM
#8

#5 jag har en helt annan upplevelse av Hundar Utan Hem. Jag har försökt adoptera hund via dem men som tur är blev det inte av. De är inte alls noga med vem får deras hundar. För min sambo skulle det bli hans första hund så vi ansökte på några som skulle passa oss. Samtliga har visat sig ”bokade” trots att vi oftast hörde av oss samma dag som annonserna publicerades. Istället blev vi erbjudna hundar med diverse svår problematik eller hälsoproblem vilket vi var tydliga om att vi vill undvika (sambos första hund ju). Skulle hålla mig så långt som borta ifrån den organisationen!

Jojaton
12/19/18, 1:13 PM
#9

Jag har inte heller hört mycket positivt om Hundar utan Hem.

Skulle jag ta en omplacering skulle jag i första hand vända mig till rasklubben av rasen/raserna jag är intresserad av och i andra hand kolla Hundstallet. Finns ju också många rasgrupper på fb där uppfödare är medlemmar, toppen att hitta kontakter där.

Johanna - Instagram

[Fluffymarshmallow]
12/19/18, 1:24 PM
#10

Det låter ju inte alls kul om dem inte är seriösa och inte noga med vart hundarna hamnar

Drakellen
12/19/18, 5:12 PM
#11

#5 Detta är ju som sagt inte mina upplevelser, så jag har inte superkoll. Däremot så har jag hört väldigt olika från olika människor.  Hälften säger att de är fantastiska och hälften berättar om upplevelser precis som din, så det är nog rätt blandat. Kan ju vara så att vissa av personerna som arbetar för dem är superseriösa medan andra är puckon.

Upp till toppen
Annons: