Annons:
Etikettbeteende
Läst 461 ggr
wilma0201
12/16/18, 7:02 AM

Funkar inte med sömnen längre!

Hej. jag skrev ett inlägg för ett tag sen där jag berättade om min 6 månaders valp som inte ville sova. Han vaknar vid tre varje natt och innan har han kunnat somna om. Men nu VÄGRAR han sova. Han är vaken tills vi andra går upp. Igår kväll sov han i mitt rum, han vaknade vid 4 och jag gick ut så han fick kissa, men sen var han vaken till 10 tills de andra gick upp, och hela tiden gnällde han. Jag ignorerade honom bara men det börjar bli ohållbart. Är det verkligen ingen som vet vad det kan bero på? TACKSAM FÖR ALLT 😭

Annons:
CayKantos
12/16/18, 9:58 AM
#1

#0 aktiveras han? Kan han gå runt i rummet? Och jag skulle kanske börja gå upp tidigare. Blir klockan runt 8 och valpis är tyst, i den sekunden går jag upp för att visa när man är tyst och lugn händer det roliga saker. Så att gnällandet inte belönas.

Kan oxå vara så att han inte får kissat/bajsat av sig. Min kille började plötslig gnälla ibland, det var pga han fortfarande var kissenödig. När dom blir äldre kan dom börja, speciellt hanar, bara kissa lite åt gången och/eller bli distraherad av andra dofter och bara kissa ut kanske 1/4 av det dom behlvde göra :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Elsis matte
12/16/18, 10:50 AM
#2

Jag gissar att han är på väg att bli könsmogen och kanske har lite testosteronpåslag? Unga hanhundar kan vilja gå ut och nosa-pinka sisådär en gång i timmen dygnet runt om de själva fick bestämma. Och som föregående svar, det kan vara så att han inte pinkar ur sig på en snabbrastning. Se också över hur mycket stimulans han får kvällstid, om han ligger och sover medan ni pysslar med ert så kommer han ha mycket energi tidigt på morgonen.

[Avenbok]
12/16/18, 11:30 AM
#3

Prova att ha honom i ett begränsat utrymme nattetid t.ex en kompostgallerhage, så kommer han kanske lättare till ro. Och sluta ta ut honom på natten, så han lär sig att hålla sig. Min unghund sover fortfarande i hagen på natten från kl 22 till 7 och det funkar jättebra. Skulle jag inte ha honom i hagen på natten så vankar han bara fram och tillbaka utan att komma till ro.

Upp till toppen
Annons: