Annons:
Etikettövrigt
Läst 1754 ggr
Duvethon
12/16/18, 12:05 AM

Halkar

Så… Min hund har börjat halka på golvet? Utomhus går han som vanligt. Tassarna är torra nu under vintertid så jag misstänker att det kan göra att han halkar. Gör era hundar likadant nu under vintern?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Rafflan
12/16/18, 2:29 AM
#1

Hur gammal är hunden? ras?

Låter inte helt normalt att den plötsligt börjar halka på golvet om den inte gjort det tidigare, kan vara saker som rygg/höft/knä problem som man behöver söka veterinär för, men även enklare saker som en sträckning eller muskel spänning. Håll koll så hunden går som vanligt, och blir den sämre tycker jag ni ska kolla hunden hos en ortoped veterinär och sjukgymnast för hundar :)

Emki
12/16/18, 2:41 AM
#2

Håller med #1, försök också hålla efter både pälsen mellan trampdynorna och klorna. För lång päls gör ju så att det blir halkigare. Ett prio1 här hemma hos oss då vi har parkettgolv som är väldigt halkiga.

Duvethon
12/16/18, 12:01 PM
#3

Vi har lackat golvet och han har mycket päls mellan trampdynorna, jag skall ta bort det i eftermiddag. Nästa vecka ska han undersökas för patella så jag kommer ta upp detta med veterinären :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Hornslandet
12/18/18, 9:16 AM
#4

Om ni har lackat golvet är det kanske inte nå konstigheter, då är det ju mycket möjligt halare?

Min halkar som en tok på typ plastgolv, men då främst när han är upphetsad och uppe i varv (typ i träningssituation, han e som bambi på hal is ibland inne på kontor när vi tränar sök). Hemma halkar han inte runt, men där är han å andra sidan lugn och går inte så fort fram.

Upp till toppen
Annons: