Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 868 ggr
Ambrose
12/11/18, 2:25 PM

Förvaring av spårprylar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag skulle behöva lite tips och idéer om hur jag på bästa sätt kan förvara mina spårgrejer. För närvarande har jag dem i en enkel tygväska, men det blir väldigt rörigt och jag får gräva och hålla på om jag t.ex. vill använda en specifik apport eller liknande. Dessutom är den överfull då jag gärna vill få plats med 2 linor och 1 sele… (dessa är inte med på bilderna) Jag behöver något som jag kan bära med mig och enkelt ta i/ur bilen.. Extra + för om det har flera fack så att jag kan separera apporterna. Hyffsat tåligt så att de vassa spetsarna på flaggorna inte gör sönder materialet. Ordning och reda, funktionellt och helst inte för dyrt :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
[IdaSoren]
12/11/18, 3:52 PM
#1

Är lite osäker på storlekar, men kom att tänka på ryktväskor för häst? De brukar vara rejäla och ha massa olika fack. Exempelvis Jacson är vanliga.

Elsis matte
12/11/18, 4:32 PM
#2

Ryggsäck? Det finns prisvärda med många olika fack på de stora sportkedjorna. Jag har en skolryggsäck som hundträningsväska, den har fem större fack och några pennfack.

Jojaton
12/11/18, 5:07 PM
#3

Jacson (tror jag det är!) har ju träningsväskor med massa fack 😊

Johanna - Instagram

Lona
12/11/18, 6:06 PM
#4

Även Hööks har ryktväskor/träningsväskor som kan passa. Jag tror att många av företagen som har hästprylar saluför ryktväskor, tex Jackson och Hansbo. Hansbo har möjligen någon form av speciell hundträningsväska dessutom. Kan också kallas "groomingbag", om du söker på nätet. Själv har jag dels en ryktväska, dels en apporteringsväska. Stor väska att hänga (snett) över axeln med ett rejält stort fack samt några mindre utanpå. Brukar kosta rätt mycket men jag köpte utgående modell för en femtiolapp på Huveröds på Backaplan. Hööks finns bla i Kållered och Bäckebol förutom på nätet, för visst bor du i Göteborg, TS? Gekås kan möjligen också ha på sin hästavdelning.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ambrose
12/11/18, 6:18 PM
#5

#1 #3 Har funderat lite på en av dessa… måste nog till en affär och kolla. Har sett lite olika märken. Jacspn verkar vara rätt dyra, men ser i princip likadana ut som andra märken. Vet ni vad skillnaden är? #2 Vet inte riktigt med väska.. känns som att det skulle bli svårt att rengöra? Eller som att 1 extrafacka blir lite för lite… #4 Jajjemän är Göteborgare! Har funderat på en från Hööks.. vet du nått om hur de är jämfört med Jacson?(förutom att Jacson har massa olika färger)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Lona
12/11/18, 8:31 PM
#6

#5, Vet inte hur Hööks är jämfört med Jacson men rent generellt är jag nöjd med Hööks produkter. Tycker att min ryktväska funkar jättebra som träningsväska. Jag kan kolla runt lite i stallet vad de andra har för märken och modeller. 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Isalel
12/11/18, 8:34 PM
#7

Hur bärvänlig behöver den vara? Tänker att verktygslådor (både i tyg å plast) har många fack och är tåliga i materialet? Däremot är de ju inte så ergonomiska att bära runt på :)

Ambrose
12/11/18, 10:02 PM
#9

#6 Om du råkar vara i stallet redan imorrn så får du gärna kolla.. annars funderar jag på att svänga förbi Hööks på väg ner till Danmark på Torsdag… se om jag kan sortera upp livet innan tävlingen 😅

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Ambrose
12/11/18, 10:04 PM
#10

#7 #8 Har sett den, men den ser väldigt bökig ut, och vill gärna kunna stänga igen den… Vill även lätt och smidigt kunna flytta den mellan min eller kompisars bilar, eller förvara den smidigt hemma(och då är det nog lättare att stapla på höjden än längden)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Jojaton
12/11/18, 10:14 PM
#11

Har tyvärr inte kollat nått närmare på Jacsons väska själv, men hört bra om dom.

Har en del grejer från Hööks, bla skor och hundtäcken och är positivt överraskad av deras grejer! Bra priser och bra kvalitet, har två par skor som hänger med i ur och skur, kängorna har jag haft i ett år och ser knappt använda ut trots att de används typ dagligen under höst och vinterhalvåret :)

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: