Annons:
Etikettövrigt
Läst 1317 ggr
Frida B
2018-12-10 08:27

Rolig tanke- bygg en egen hundhall

Hej! Fick en rolig tanke. Om du hade en större lagerlokal, som du skulle kunna göra till en alldeles egen inomhushall för hundträning. Hur skulle du gjort då? Hur skulle du "inreda", med vad? Vilket umderlag? Etc etc. Brainstorma!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Fisherling
2018-12-10 09:26
#1

Åh, det har jag funderat mycket på. 

Först och främst ska den vara stor nog för både lydnads- och agilitytävlingar. Det ska gärna finnas en läktare och plats för att ställa upp burar och stolar, samt ringar i väggen att fästa koppel i och några inbyggda burar som går att låna. Det ska finnas en stor spegel på ena kortsidan samt på motsatt ände av ena långsidan. Underlaget vill jag ska vara agilitymatta då jag tycker det är trevligt själv att träna och tävla på. Det får gärna finnas möjlighet att dra fram ett tungt draperi som delar av planen på mitten om behov finns. Och det ska vara väl upplyst! Bra lampor ska det vara. Många fönster högst upp som man kan se på vissa ridhus, samt fönster som släpper in ljus genom taket. Där det inte är fönster vill jag ha solceller på utsidan av taket. 

Utöver själva hallen skulle jag vilja ha ett separat café, toalett och tvättstuga, en mindre hall som passar för träning som tar mindre plats, t.ex specialsök och nose work samt en alkov för redskap och hinder i anslutning till den stora planen. 

Jag vill ha två dörrar som är designerade in- och utgångar för att undvika trånga hundmöten, med plats för skor mittemellan dörrarna. Hela det området får gärna vara inhägnat med ett enkelt staket med två öppningar. Även till den mindre hallen vill jag ha två dörrar in och ut, på var sin sida av rummet.

Jag vill att det alltid ska hållas en temperatur av ca 15 grader i hallen.

Upp till toppen
Annons: